تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از هیئتهای مذهبی خواست تا در ایام محرم الحرام از نصب ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درخواست دکتر خاموشی از هیئت ها


منبع : خبرگزاری مهر

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از هیئتهای مذهبی خواست تا در ایام محرم الحرام از نصب هر گونه شمایل و علائمی که با فرهنگ عاشورایی تناسبی ندارند، پرهیز کنند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر خاموشی در مراسم بازدید از نمایشگاه عطر سیب ضمن بیان این مطلب گفت: اغلب مراجع نصب شمایل در ایام محرم را جایز نمی دانند و بر همین اساس نیز توجه به سنتها و فرهنگ خودی و روش صحیح عزداری حسینی باید سرلوحه قرار گیرد.

وی از تشکیل شورای هیئتهای مذهبی سراسر کشور خبر داد و گفت: توجه شورای هیئتهای مذهبی به حساسیت علما و مراجع درباره نحوه برگزاری مراسم محرم و جلویگری از بدعتها و رواج خرافات موجب بروز خدمات ارزنده ای در حوزه دینی خواهد شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم حمایت و پیشتیبانی، تشکل های مذهبی اشاره کرد و گفت: طرح بیمه مداحان توسط مجموعه بنیاد فرهنگی در حال پیگیری است که از این طریق کانون اصلی هیات ها به نقاط خوبی دست یافته اند و درصورت حمایت دولت از این طرح، از سال 86 به اجرا گذاشته می شود.

وی درباره نحوه برگزاری نمایشگاه عطر سیب گفت: طی بازدیدهای انجام شده وضع نمایشگاه نسبت به سالهای گذشته مطلوبتر است و تعامل میان اعضای سازمان فرهنگی هنری شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی بیشتر شده است. او افزود: تجهیز مساجد در کنار هیئتها، از جمله اقدامات مجموعه عطر سیب بوده که با توجه به استقبال دانش آموزان شناسنامه خوبی برای هیئتهای مذهبی مدارس به وجود آمده است.

دکتر خاموشی در خصوص دیگر اقدامات انجام شده برای هدایت فرهنگی هیات های مذهبی گفت: توجیه هیئتهای مذهبی در خصوص اجرای برنامه های ماه محرم الاحرام از دیگر اقداماتی است که صورت گرفته و قرار بر این است که در هیئتها قرائت قرآن در اولویت قرار گیرد تا قرآن را همراه با ترجمه و تفسیر برای افراد بیان کنند تا شور و عشق عزاداری ها و ارادت به ساحت مقدس امام حسین (ع) و یاران بزرگوارش افزایش یابد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هر گونه تعاملی میان نهادها موثر است و مشارکت سازمان تبیلغات اسلامی و سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران برای پیشبرد اهداف نمایشگاه نقش مهمی را در بر داشته است.

روابط عمومی موسسه تبیان