تبیان، دستیار زندگی
اشتغال زایی، محرومیت زدایی، تلاش برای جذب اعتبارات هر چه بیشتر و ایفای نقش سازنده و فعالانه در مجلس از اصلی ترین مطالبات ساکنان شهرستان قدس از نماینده مجلس دهم به شمار می رود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتظارات مردم از نماینده مجلس دهم

اشتغال زایی، محرومیت زدایی، تلاش برای جذب اعتبارات هر چه بیشتر و ایفای نقش سازنده و فعالانه در مجلس از اصلی ترین مطالبات ساکنان شهرستان قدس از نماینده مجلس دهم به شمار می رود.

بخش سیاست تبیان

مجلس دهم

ناصر رمضانی: قدس یکی از نزدیک ترین شهرستان های غرب استان تهران به پایتخت محسوب می شود و این قرابت به میزانی است که برخی از مسئولان فاصله مرزی میان قدس تا پایتخت را حدفاصل یک موزاییک عنوان می کنند.

یکی از شاخص ترین ویژگی های این شهرستان، به وجود و حضور واحدهای صنعتی و تولیدی متعدد در این خطه از استان تهران معطوف می شود، تعدد واحدهای قطعه سازی خودرو و تولید محصولات کشاورزی سالم و باکیفیت از ویژگی های برجسته این منطقه کم وسعت اما بسیار پرجمعیت محسوب می شود.

قدس با ۱۱۴ کیلومترمربع وسعت و بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت یکی از متراکم ترین شهرستان های غرب استان تهران ازلحاظ بافت جمعیتی به شمار می رود.

در این گزارش تلاش می شود مطالبات و انتظارات مردمی از نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مذکور منعکس شود.

نماینده شهرستان قدس نسبت به مسائل کشوری بی تفاوت نباشد

سیروس لبافی یکی از کارمندان ساکن قدس در خصوص انتظارات خود از نماینده این شهرستان در مجلس دهم اظهار داشت:نقش نماینده به عنوان یک ناظر و قانون گذار در اداره و مدیریت کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود:با عنایت به جایگاه ویژه مجلس شورای اسلامی در ابعاد گوناگون کشوری و حتی مراودات و مناسبات بین المللی، انتظار می رود نمایندگان با دقت نظر، حساسیت و توجه هر چه بیشتری به مسائل، امور و دغدغه های کشوری واکنش نشان دهند.

وی افزود:متأسفانه بعضاً مشاهده می شود که برخی از نمایندگان در بسیاری از مسائل، سکوت پیشه  و نقش پررنگی را در مجلس ایفا نمی کنند.

لبافی گفت:ایفای نقش نماینده مجلس شورای اسلامی صرفاً به رأی دادن به وزرا یا تصویب بودجه خلاصه نمی شود و می طلبد این تعداد از نمایندگان با موضع گیری های دقیق و صریح خود، در راستای حفظ منافع نظام، کشور و مردم گام بردارند.

این ساکن شهرستان قدس عنوان کرد:در دوره چهارساله عمر ادوار مجلس، متأسفانه برخی نمایندگان تنها در ماه های پایانی، نطق های آن چنانی و موضع گیری های صحیح و صریح از خود نشان می دهند که به نظر می رسد بیشتر رنگ و بوی انتخاباتی می دهد.

وی افزود:امید است نماینده مجلس دهم با نگاه، عزم و حساسیتی ویژه نسبت به مسائل کلان ورود کند تا کشور و نظام، مسیر توسعه و پیشرفت را با سرعت بیشتری بپیماید.

لبافی گفت:به طور یقین حضور پررنگ نماینده و نطق های صریح، منطقی و اصولی او در خصوص مسائل خرد و کلانی که در مجلس مطرح می شود، باعث جلب توجه هرچه بیشتر مسئولان به حوزه انتخابیه او نیز خواهد شد.

اشتغال جدی ترین نیاز جوانان شهرستان قدس

فاطمه رنجبر دانش آموخته رشته کامپیوتر از دانشگاه کرج که در شهرستان قدس سکونت دارد با اشاره به لزوم اشتغال زایی هر چه بیشتر برای جوانان گفت:شکی نیست که معضل بیکاری یکی از اصلی ترین مشکلات فعلی کشور در تمامی بخش ها اعم از کشوری، استانی، شهرستانی و منطقه به شمار می رود.

وی افزود:از نماینده مجلس دهم انتظار می رود، نهایت توان و انرژی خود را در این خصوص لحاظ کند که در صورت رفع این معضل از بروز بسیاری از ناهنجاری ها، مشکلات و نارسایی های احتمالی پیشگیری خواهد شد.

رنجبر یادآور شد:رفع معضل بیکاری مؤلفه ای است که اثرات آن در عرصه های متعدد همچون کاهش طلاق و اعتیاد، درگیری ها و اختلافات درون خانوادگی و برون خانوادگی مؤثر است و هر آنچه در این عرصه موفقیت های بیشتری کسب شود به همان میزان بسترهای لازم برای رشد و شکوفایی به نحو مطلوب تری مهیا و فراهم خواهد شد.

تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی با جدیت پیگیری شود

احسان شوریابی یکی از دانشجویان رشته حسابداری ساکن شهرستان قدس گفت:مهم ترین اولویت فعلی کشور به تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی معطوف می شود که البته در این عرصه قوه مجریه نقش مؤثری ایفا می کند

وی افزود:بااین وجود از نقش نظارتی نمایندگان نیز در این عرصه خطیر نباید به سادگی گذشت.

این دانشجوی رشته حسابداری عنوان کرد:مجلس نشینان دهم می توانند با رصد روند اجرای سیاست های مورداشاره، دستگاه های مسئول را به حرکت در مسیر صحیح مجاب و هدایت کنند.

شوریابی گفت:اقتصاد مقاومتی به مثابه نقشه راهی است که مسیر پیمایش کشور را تسهیل و هموار می کند و با به ثمر نشستن آن می توان بر بسیاری از مشکلات و کمبودها غلبه کرد.

گفتنی است حسین گروسی و محمد محمودی شاه نشین، نمایندگان راه یافته به دومین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد محسوب می شوند که برای نشستن بر یک کرسی مجلس دهم با یکدیگر به رقابت می پردازند.


منبع : خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .