تبیان، دستیار زندگی
رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا با اشاره به اینکه برخی کاربران فضای سایبر و شبکه های اجتماعی معتاد دانلود شده اند هشدارداد: این معتادان می توانند سامانه های مورد استفاده را آلوده کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هشدار  پلیش فتا درباره معتادان دانلود

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا با اشاره به اینکه برخی کاربران فضای سایبر و شبکه های اجتماعی معتاد دانلود شده اند هشدارداد: این معتادان می توانند سامانه های مورد استفاده را آلوده کنند.

بخش ارتباطات تبیان
پلیس فتا

سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در تشریح این مطلب اظهار داشت: برخی از معتادان وب گرد در فضای سایبر بسیار خطرناک برای سیستم های اداری هستند؛ لذا مدیران فنی در این ادارات باید همواره آنتی ویروس های سیستم های تحت نظارت را به روز و فعال کنند، ضمن آنکه استفاده از دیواره آتش برای این مراکز بسیار مهم و حیاتی است.
 
وی با بیان اینکه معتادان دانلود با توجه به سلیقه و نگاه خود بدون توجه به نکات ایمنی و امنیتی فقط از فضای مجازی دانلود می کنند، افزود: سیستم های این افراد چه گوشی هوشمند باشد یا سیستم های خانگی و اداری می تواند به انواع بدافزارها و تروجانها آلوده باشد. وی به مدیران فنی ادارات پیشنهاد کرد: برای جلوگیری از ورود بدافزارهای مخرب و جاسوسی به سیستم های اداری یکی از راهکارها محدود سازی دانلود کاربران است، این امر می تواند ورود بدافزارهای مخرب و جاسوسی را به سیستم های اداری محدودتر نماید.

تحت هیچ عنوانی از معتادان دانلود نرم افزار یا کلیپ و... نخواهید، این انتقال چه از طریق ایمیل باشد یا حافظه های جانبی تهدیدزا است و می تواند سیستم های شما را به بدافزارهای مخرب یا جاسوسی و... آلوده نماید

سرهنگ آذردرخش در ادامه افزود: بستن پورت های حافظه های جانبی نیز در سیستم های اداری می تواند مفید باشد یا حافظه های جانبی مشخص برای این پورتها تعریف گردد. این مقام مسئول گفت: حتی محدودیت دسترسی به اینترنت می تواند برای کاربران اداری که نیازی به اینترنت ندارند سیستم های اداری را از حملات بدافزاری و جاسوسی ایمن کند.
 
رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در ادامه با بیان اینکه معتادان دانلود یک بانک کامل از نرم افزارها، کلیپ های متفاوت از فیلم و موسیقی گرفته تا کتاب و... هستند به دیگر کاربران فضای مجازی توصیه کرد: تحت هیچ عنوانی از معتادان دانلود نرم افزار یا کلیپ و... نخواهید، این انتقال چه از طریق ایمیل باشد یا حافظه های جانبی تهدیدزا است و می تواند سیستم های شما را به بدافزارهای مخرب یا جاسوسی و... آلوده نماید.
 
سرهنگ آذردرخش گفت: پلیس فتا از کلیه کاربران می خواهد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری به پلیس فتا اعلام کنند.


منبع: مشرق