تبیان، دستیار زندگی
فتوکلیپی بسیار جذاب و دیدنی از عروس قرآن
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تماشایی ترین عروس دنیا + فیلم

فتوکلیپی بسیار جذاب و دیدنی از عروس حضرت قرآن، سوره الرحمن که نوای روح بخش نونهال قرآنی، زیبایی آن را دوچندان کرده است.

شکوری_شبکه تخصصی قران تبیان

  • فوتوکلیپ بسیار زیبای سوره الرحمنفوتوکلیپ بسیار زیبای سوره الرحمن
  • پیامبر اکرم (ص) فرمودند: برای هر آفریده ای، عروسی (در نهایت و کمال ) می باشد و عروس قران، سوره الرحمن است. عروسی دارد و عروس قرآن سوره "الرحمن" است». تلاوت سوره الرحمن، موجب جلب رحمت الهی و سبب شکر نعمت های اوست.(سیوطی، الدر المنثور، ج 6، ص 140).

    خدای سبحان در سوره رحمن، تار و پود پرنیانی عروس قرآنش را از نگین های نعمت و رحمت، نقش زده است. در این سوره، نعمت های الهی یکی پس از دیگری، جلوی چشم خواننده ترسیم می شود و پس از ذکر هر نعمت،  ترجیع بند هشداردهنده" فبِأَیِّ آلاٰءِ رَبِّكُمٰا تُكَذِّبٰانِ"(کدامیک از نعمت های پروردگارتان را تکذیب می کنید)، تکرار می شود.
    این کریمه پربسامد - بیش از 31 مرتبه تکرار- هر بار اشاره دارد به نعمتی که در ضمن آیه قبل، سخن از آن به میان آمده است. وقتی آدمی، دل و جانش را با این آیات همراه می کند، البته کام جانش از شهد کلام قرآن آفرین، شکربار می شود.

    ویژگی های اثر:

    در این اثر قرآنی سعی گردیده که در پاسخ به 31 مرتبه پرسش پروردگار در مورد انکار نعمتهای الهی توسط بندگان، یک مجموعه از نعمت های بی کران پروردگار که مبتنی بر آیات قرآن کریم می باشد، به تصویر کشیده شود تا بیننده با یقین به اظهار بندگی خویش تن داده و با تمام وجود به گفتار و کردار، شکرگزار خداوند بخشنده مهربان باشد.

    دریافت کنید