تبیان، دستیار زندگی
تغییر کاربری بازار عودلاجان/ اخطاریه برای کسبه بازار!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییر کاربری بازار عودلاجان

title

به گزارش  تبیان به نقل از حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاز اول مرمت بازار عودلاجان از سال 92 آغاز شد و حدود 6 تا 7 ماه پیش به پایان رسید. این بازسازی از ابتدای بازار تا کوچه لواسانی مشخص شده بود و حال بعد از مرمت، بحث تغییر کاربری بازار عودلاجان یعنی تبدیل آن به بازار صنایع دستی از سوی میراث فرهنگی استان تهران مطرح شد.

وجیهه قاسمی مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی استان تهران در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص تغییر کاربری بازار عودلاجان گفت: بحث تغییر کاربری در حد یک پیشنهاد بوده و ما این اختیار را به همه مغازه‌داران دادیم که هرکس مایل باشد، تغییر شغل دهد. در غیر این صورت هیچ‌گونه اجباری در این موضوع وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: تاریخ شروع فاز دوم مرمت بازار مشخص نیست و جلسه‌ای در این باره برگزار نکردیم.

این تنها نظر مدیر روابط عمومی بود. در صورتی که کسبه و بازاری‌ها حرف‌های متناقضی در این باره می‌زدند.

طبق گفته کسبه، تغییر کاربری در حد پیشنهاد نبوده است و حتی نامه اخطار برای افرادی که شغل آنها برش ورق آهنی بوده ارسال کردند و این افراد باید هر چه سریعتر مغازه‌های خود را تخلیه کنند و این در شرایطی که مکانی جایگزین برای اینها در نظر گرفته نشده است.

نکته جالب این است که اکثر کسبه مغازه‌های خود را اجاره داده‌اند و اکثر مغازه‌ها در حال حاضر در تمام ساعات بسته هستند و تعداد نه چندان زیاد شروع به فروش محصولات صنایع دستی کردند. نکته دیگر که باید به آن توجه کرد این است که آیا این تغییر کاربری به نفع بازار عودلاجان است یا خیر؟

آیا با شروع شدن مرمت فاز دوم، تغییری در شرایط موجود پیش می‌آید؟ باید دید با این تغییر کاربری چه حادثه جدیدی اتفاق می‌افتد.





خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .