تبیان، دستیار زندگی
کاروان های عروسی که با سرعت کم خود موجب کندی عبور و مرور، ترافیک و انسداد مسیر شوند، طبق قانون برای هر یک از خودروها مبلغ 400 هزار ریال جریمه در نظر گرفته شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاروان های عروسی جریمه می شوند

کاروان های عروسی که با سرعت کم خود موجب کندی عبور و مرور، ترافیک و انسداد مسیر شوند، طبق قانون برای هر یک از خودروها مبلغ 400 هزار ریال جریمه در نظر گرفته شده است.

بخش اجتماعی تبیان

کاروان عروسی

مراد مرادی افزود: طبق ماده 128 آیین نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان حق ندارند در راه ها آنقدر با سرعت کم حرکت کنند که باعث کندی عبور و مرور یا نابسامانی شوند.

او گفت: طبق جدول جرایم رانندگی حرکت عمدی به موازات اتومبیل دیگر به نحوی که موجب کندی و انسداد ترافیک شود مبلغ 400 هزار ریال جریمه دارد. او با اشاره به اینکه حرکت دسته جمعی و کاروانی در سطح معابر و شبکه بزرگراهی ممنوع است و در نهایت وقوع تصادف را به دنبال دارد افزود: در سال گذشته کاروان های عروسی موجب وقوع دو فقره تصادف منجر به فوت و جرح شدند.

مرادی با بیان اینکه پلیس مخالف شادی مردم نیست بلکه از شادی آنها استقبال کرده و خود را نیز در این شادی سهیم می داند توصیه کرد: کاروان های عروسی به هنگام شادی ضمن احترام به حقوق دیگر افراد مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شیرینی یک روز شاد و خاطره انگیز را به کام خانواده های خود تلخ نکنند. چندی پیش هم رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت از توقیف خودروی رانندگان بدحجاب و کشف حجاب کرده در سطح معابر پایتخت خبر داد.

سید تیمور حسینی گفت: اگر فردی داخل ماشین حجاب بد و زننده ای داشته باشد یا کشف حجاب کند طبق قانون وسیله نقلیه اش توقیف خواهد شد اما در حال حاضر جریمه نقدی برای آن وجود ندارد.

او درباره اینکه خودرو این افراد چه مدت توقیف خواهد شد نیز گفت: ما پرونده این افراد را به پلیس امنیت و مقام قضایی خواهیم داد و در این شرایط است که باید دید چقدر موضوع زمان بر خواهد بود و پس از آن با دستور مقام قضایی خودرو ترخیص خواهد



منبع:  تابناک
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .