تبیان، دستیار زندگی
به صورتی كه با احتساب مستقلین و كسب نتایج مرحله دوم انتخابات، 160 كرسی مربوط به فراكسیون اصلاح طلب و 130 كرسی مربوط به اصول گرا می باشد و بعید می دانم كه فراكسیون مستقل داشته باشیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتخابات باید به سمت حزبی شدن برود

به صورتی كه با احتساب مستقلین و كسب نتایج مرحله دوم انتخابات، 160 كرسی مربوط به فراكسیون اصلاح طلب و 130 كرسی مربوط به اصول گرا می باشد و بعید می دانم كه فراكسیون مستقل داشته باشیم.

بخش سیاست تبیان

کواکبیان

مصطفی كواكبیان در جمع رسانه های گروهی در اهواز اظهار كرد: در حال حاضر بسیاری از كشورهای پیشرفته دنیا احزاب را تقویت می كنند و ما نیز باید این الگو را داشته باشیم.
وی افزود: وجود احزاب غربالگری اولیه را در بین كاندیداها انجام می دهد و افراد شایسته انتخاب می شوند.
كواكبیان با تاكید بر اینكه ما باید انتخابات را كم كم تهرانیزه كنیم یعنی الگوی تهران در استان ها هم اجرا شود ادامه داد: در تهران برای اولین بار انتخابات به دور دوم كشیده نشد، مردم كاملا لیستی رای دادند و حتی متوسط حضور مردم در 9 دوره قبلی مجلس 47 درصد بود اما این بار به 50درصد رسید.
دبیر كل حزب مردم سالاری در خصوص پیش بینی رئیس آینده مجلس گفت: كاندیدای اصلاح طلبان آقای عارف است و عقل جمعی فراكسیون در مورد انتخاب رئیس آینده مجلس تصمیم می گیرد.
وی اضافه كرد: پیش بینی در خصوص تركیب مجلس آینده این است اگر در مرحله دوم 40 كرسی از 68 كرسی را به دست آوریم در مجموع دو فراكسیون شامل اصلاح طلبان اعتدال گرا و فراكسیون اصول گرا ایجاد می شود.
كواكبیان تصریح كرد: به صورتی كه با احتساب مستقلین و كسب نتایج مرحله دوم انتخابات، 160 كرسی مربوط به فراكسیون اصلاح طلب و 130 كرسی مربوط به اصول گرا می باشد و بعید می دانم كه فراكسیون مستقل داشته باشیم.
منتخب مردم تهران در مجلس دهم با تاكید بر اصل مشاركت در انتخابات گفت: در مرحله اول بیش از 60 درصد واجدان شرایط در سراسر كشور شركت كردند و در صورتی كه در مرحله دوم در دهم اردیبهشت ماه نیز به همین نسبت باشد تكمیل حماسه هفتم اسفند است.
وی ادامه داد: استان خوزستان در مشاركت در مرحله اول انتخابات رتبه 12 را در كشور به دست آورد و پیش بینی می شود در مرحله دوم گرایش بیشتری به اصلاح طلبان نشان دهد.
كواكبیان خاطرنشان كرد: هر چقدر از مراكز به حاشیه برویم آگاهی سیاسی كمتر و حس قبیله گرایی بیشتر می شود و قطعا مركز استان سیاسی تر از شهرهای اطراف اهواز است.
مصطفی كواكبیان، سیاست مدار اصلاح طلب ایرانی، نماینده منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.
با توجه به اینكه هفته جاری هفته تبلیغات برای برگزاری مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دهم اردیبهشت ماه است مصطفی كواكبیان روز یكشنبه برای حمایت از لیست ائتلاف اصلاح طلبان به خوزستان سفر كرد.


منبع : ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .