تبیان، دستیار زندگی
سازمان ملل متحد اعلام کرد که مذاکرات صلح یمن در کویت از صبح امروز با حضور طرف های یمنی از سرگرفته خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مذاکرات صلح یمن امروز در کویت

سازمان ملل متحد اعلام کرد که مذاکرات صلح یمن در کویت از صبح امروز با حضور طرف های یمنی از سرگرفته خواهد شد.

یمن

سازمان ملل متحد از آغاز مجدد مذاکرات صلح یمن در کویت از صبح امروز دوشنبه خبر داد. بر اساس این گزارش، سازمان ملل اعلام کرده است: تدابیر ویژه ای برای حمایت از مأموریت کمیته نظارت بر توافق آتش بس در یمن اتخاذ شده است.

ما اعتقاد داریم که اگر کشورهای متجاوز تجاوز خود را متوقف نکرده و زمینه را برای کمیته های محلی به منظور نظارت بر اوضاع و کاهش موارد نقض آتش بس فراهم نکنند پیشرفت در روند مذاکرات سیاسی به امر دشواری تبدیل می شود.

تداوم مذاکرات صلح یمن در حالی است که «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش أنصارالله پیشتر اعلام کرده بود: ما در تاریخ دهم ماه جاری میلادی (آوریل) با سازمان ملل برای توقف جنگ و در راس آن حملات هوایی به یمن توافق کردیم که این امر علیرغم گذشت نزدیک به دو هفته تاکنون محقق نشده است و جنگنده های سعودی بدون هیچ توجیهی به بمباران برخی استان های یمن می پردازند. در صورتی که این تعهد به صورت عملی بر روی زمین تثبیت نشود نیازی به بررسی دیگر موضوعات نیست.

سخنگوی جنبش أنصارالله همچنین تصریح کرده بود: تا امروز هیچ چیز عملی محقق نشده است و ما به همین دلیل با پشت سرگذاشتن موضوع آتش بس و رفع محدودیت های اقتصادی و پرداختن به موضوعات دیگر موافقت نکردیم. ما اعتقاد داریم که اگر کشورهای متجاوز تجاوز خود را متوقف نکرده و زمینه را برای کمیته های محلی به منظور نظارت بر اوضاع و کاهش موارد نقض آتش بس فراهم نکنند پیشرفت در روند مذاکرات سیاسی به امر دشواری تبدیل می شود.


منبع : خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .