تبیان، دستیار زندگی
ایران و آفریقای جنوبی برای ار تقای وضعیت زنان همکاری می کنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران و آفریقای جنوبی برای ار تقای وضعیت زنان همکاری می کنند

www.irna.ir

به گزارش تبیان به نقل از  خبرگزاری ایرنا، شهیندخت مولاوردی روز یكشنبه در دیدار با بونگی نگما همسر رئیس جمهوری آفریقای جنوبی در محل معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: در دولت یازدهم دور جدیدی از فعالیت ها و تلاش ها برای توانمندسازی زنان و استفاده از ظرفیت زنان در مسیر توسعه آغاز شده است.
وی تصریح كرد: اكنون موضوع توانمندسازی زنان در سراسر كشور در دست پیگیری و تعقیب است و امیدواریم در برنامه ششم توسعه نیز دستاوردهای مهمی در حوزه زنان داشته باشیم.
وی ادامه داد: همچنین در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی تعدادی از زنان به مجلس راه یافته اند كه در دور دوم نیز تعدادی می توانند وارد مجلس شوند كه در این صورت تعداد زنان راه یافته به پارلمان چندبرابر می شود و این موضوع را برای اولین بار در كشور شاهد هستیم.
مولاوردی اظهار داشت: ما در راستای توانمندسازی زنان ایران را بی نیاز از تبادلات زنان دیگر كشورها نمی دانیم و به طور قطع تبادل اطلاعات میان ایران و آفریقای جنوبی در بهبود وضعیت زنان كمك خواهد كرد.
وی به موضوع مبارزه آپارتایت در سال 1994 در آفریقای جنوبی نیز اشاره كرد و گفت: با توجه به سختی هایی كه زنان آفریقا در آپارتاید تحمل كردند، آنان باید قدر خودشان را بیشتر از دیگر زنان دنیا بدانند.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: زنان ایرانی پس از 37 سال از پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی تجارب و دستاوردهای فراوانی را كسب كرده اند كه می توانند این تجارب در ابعاد مختلف علمی، آموزشی و را به دیگر زنان انتقال دهند.
وی تصریح كرد: تبادل تجربیات در حوزه زنان بین دو كشور ایران و آفریقای جنوبی می تواند به بهبود وضعیت زنان كمك كند.
مولاوردی در ادامه با اشاره به روابط دیرینه ایران و كنگره ملی آفریقا، خاطرنشان كرد: امیدواریم روز به روز این روابط توسعه پیدا كند چرا كه ایران و آفریقا به عنوان دو قدرت بزرگ منطقه ای در خاورمیانه و جنوب آفریقا موقعیت استراتژیك دارد و روابط این دو حائز اهمیت است.
مولاوردی با اشاره به اشتراكات فراوان از ابعاد فرهنگی، علمی و جنبه های مختلف میان این دو كشور افزود: این اشتراكات می تواند زمینه های مستعدی برای حوزه زنان باشد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: نسلون ماندلا به عنوان نخستین رئیس جمهوری كشور آفریقای جنوبی كه پس از آپارتاید انتخاب شد در میان مردم ایران جایگاه خاصی دارد و الهام بخش آزادیخواهان جهان است.
جاكوب زوما رییس جمهوری آفریقای جنوبی بامداد یكشنبه در صدر یك هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد تهران مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان معاون عربی-آفریقای وزیر امور خارجه قرار گرفت.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.