تبیان، دستیار زندگی
مشهد الرضا(ع) میزبان سومین دوره مسابقات قرآن، نهج البلاغه می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشهد الرضا(ع) میزبان سومین دوره مسابقات قرآن، نهج البلاغه می شود

قرآن

مشهد- مدیر امور فرهنگی کمیته امداد خراسان رضوی از آغاز برگزاری سومین دوره جشنواره مسابقات قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه یادواره محمد رسول الله(ص) به صورت منطقه ای از سراسر کشور خبر داد.

سید حبیب امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز سومین دوره جشنواره مسابقات قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه اظهار کرد: این جشنواره در رشته های ترتیل و حفظ قرآن کریم و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از امروز آغاز به کار می کند.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد فضای قرآنی و ایجاد سبک زندگی بر مبنای قرآن و نهج البلاغه در سطح خانواده های مددجو است.

وی با بیان اینکه در هر دوره هشت استان از سراسر کشور به صورت منطقه ای در این مسابقات به رقابت سازنده می پردازند، افزود: گروه مخاطب شرکت کننده در هر دوره از این مسابقات ۳۰۰ مادر و دختر بازمانده از تحصیل، دانشجو و مدیران و معاونان کانون ها و مدیران و مربیان پرورشی خوابگاه های این نهاد هستند که در مجموع در چهار دوره مسابقات فوق الذکر یک هزار و ۲۰۰ نفر شرکت می کنند که در هر گروه از سه نفر منتخب نهایی تجلیل و تقدیر می شود.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: افتتاحیه این مسابقات در فرهنگسرای زیارت مشهد و مسابقات آن نیز در اردوگاه ثامن الائمه(ع) صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: در دوره اول این مسابقات استان های اصفهان، سمنان، مرکزی، خراسان رضوی، یزد، تهران، قم و خراسان شمالی چهارم تا هفتم اردیبهشت ماه سال جاری رقابت های خود را در مشهد مقدس برگزار می کنند.

امینی ادامه داد: شرکت در محفل های انس با قرآن، بازدید از اماکان دیدنی، زیارت حرم مطهر و برگزاری مسابقات فرهنگی از دیگر برنامه های این مسابقات محسوب می شود.

وی یادآور شد: دوره های بعدی این مسابقات در ۱۱، ۱۸ و ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری با حضور منتخبان قرآنی از سایر استان ها به میزبانی مشهد مقدس برگزار می شود.


خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .