تبیان، دستیار زندگی
سال 2016 به لحاظ تعدد رقابت های ورزشی مهم سالی پرترافیک خواهد بود. مسابقات یورو 2016 به میزبانی فرانسه از یک طرف و المپیک ریودوژانیرو از سویی دیگر از جمله رویدادهای مهم امسال خواهند بود. خیلی ها معتقدند سطح یورو از جام جهانی بالاتر است، بعضی هم نظری مخا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین جام جهانی ستارگان مستطیل سبز

سال 2016 به لحاظ تعدد رقابت های ورزشی مهم سالی پرترافیک خواهد بود. مسابقات یورو 2016 به میزبانی فرانسه از یک طرف و المپیک ریودوژانیرو از سویی دیگر از جمله رویدادهای مهم امسال خواهند بود. خیلی ها معتقدند سطح یورو از جام جهانی بالاتر است، بعضی هم نظری مخالف این دارند. جام جهانی 2018 روسیه مثل همیشه برای تعدادی از بازیکنان می تواند آخرین تورنمنت و آخرین جام جهانی باشد؛ اتفاقی ناراحت کننده که به خداحافظی ستارگان مستطیل سبز از تیم های ملی می انجامد. در این مطلب به بررسی 10 ستاره که احتمال دارد آخرین جام جهانی خود را تجربه کنند، می پردازیم.

بخش ورزشی تبیان
آخرین جام‌جهانی ستارگان مستطیل سبز

کریستیانو رونالدو

وقتی جام جهانی در روسیه آغاز شود، رونالدو 33 ساله خواهد بود. رونالدو بی شک یکی از برترین بازیکنان تاریخ است. وی تا به حال 3 بار از پله های استیج مراسم گالا بالا رفته و توپ طلا را دریافت کرده است. هر چند رونالدو با تیم ملی پرتغال تا به حال به موفقیتی دست پیدا نکرده است.

وین رونی

کاپیتان تیم ملی انگلستان که سال قبل رکورد سر بابی چارلتون را شکست و بهترین گلزن تاریخ سه شیرها شد، قصد دارد در آخرین روزهای حضورش با تیم ملی انگلستان در جام جهانی به موفقیت دست پیدا کند. انگلستان در جام جهانی 2014 موفق به صعود از گروهش نشد.

تیاگو سیلوا

تیاگو سیلوا و نیمار در بازی نیمه نهایی در جام جهانی 2014 غایب بودند و برزیل شکست تاریخی 7 ٓ یک را در آن بازی مقابل آلمان تحمل کرد. در آن بازی برزیل بیشتر از هر چیز از نبود یک کاپیتان ضربه خورد. کاپیتان دوم این روزهای تیم ملی برزیل در اوج دوران بازیگری اش قرار دارد و شاید روسیه آخرین تورنمنت ملی اش باشد.

زلاتان ایبراهیموویچ

زلاتان، یکی از بزرگ ترین مهاجمان عصر حاضر و کاپیتان تیم ملی سوئد است که گهگاهی روانه تورنمنت های مهم می شود. زلاتان دوست دارد آخرین تورنمنت با سوئد را با نتیجه ای قابل قبول به پایان ببرد.

جورجیو کیلینی

کیلینی در آغاز جام جهانی روسیه 33 ساله خواهد بود و بدون شک گزینه اول سرمربی ایتالیا در خط دفاعی است. کیلینی در آرزوی تکرار موفقیت جام جهانی 2006 با آتزوری خواهد بود.

لوکا مودریچ

مودریچ بی شک موثرترین بازیکن تیم رئال مادرید است و با دید فوق العاده اش، پاس های خوبی برای مهاجمان تیم فراهم می کند. مودریچ جزو 11نفر اصلی لوس بلانکو است و نقش تعیین کننده ای در این تیم مادریدی دارد.

دنی آلوز

دفاع راست بارسلونا، هشتمین سال حضورش در بارسلونا را تجربه می کند. وی یکی از بزرگ ترین دفاع راست های تاریخ باشگاه کاتالونیایی است. دنی آلوز در تیم ملی فراز و نشیب زیادی داشته، اما در جام جهانی روسیه بی شک با برزیلی ها به دنبال جام طلایی است.

یحیی توره

هافبک فعلی من سیتی بی شک یکی از بهترین ها در نسل خود است. او سال قبل با ساحل عاج قهرمان جام ملت های آفریقا شد. او با شوت های خوبش، استعدادش در حرکات پا به توپ و قدرت بدنی فوق العاده اش نقش زیادی در تیم دوم شهر منچستر دارد، هرچند امید زیادی به کسب موفقیت در جام جهانی روسیه نباید داشته باشد.

آرین روبن

وینگر بایرن مونیخ هر سال که می گذرد بهتر می شود و پیشرفت می کند. او شانس قهرمانی جهان با هلند در آفریقای جنوبی را داشت اما اینیستا از جام طلایی محرومش کرد. در جام جهانی برزیل هم روبن نقش پررنگی در کسب رتبه سوم جام داشت. او در روسیه به دنبال جبران آن فینال خواهد بود.

خاویر ماسکرانو

او یکی از بزرگ ترین هافبک های دفاعی نسل خودش است و این بزرگی را با جا افتادن در پست دفاع وسط در بارسلونا نشان داده است. این مدافع آرژانتینی با آلبی سلسته در جام جهانی 2014 تا یک قدمی جام هم رفت اما موفق به لمس آن نشد. حال در روسیه به دنبال قهرمانی با سفید و آبی های آمریکای لاتین خواهد بود.


منبع : خراسان