تبیان، دستیار زندگی
ویژه برنامه های شهادت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویژه برنامه های شهادت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)

شهادت

به گزارش تبیان به نقل از  ایرنا حجت الاسلام احمد سلامی شنبه در جمع خبرنگاران بیان كرد: به مناسبت ایام شهادت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برنامه هایی از جمله تعزیه خوانی، لاله گردانی خدام افتخاری، تجمع مردمی عزاداران، مداحی و سینه زنی و سخنرانی در این حرم مطهر برگزار می شود.
وی افزود: در حال حاضر 10 هزار خادم افتخاری در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در شیراز مشغول خدمت هستند كه تعداد كثیری از این خادمان در آیین لاله گردانی شركت می كنند.
سلامی اظهارداشت: همچنین دوشنبه هیات های مذهبی و عزاداران ساعت 9 صبح از خیابان 9 دی به سمت حرم مطهر و حركت می كنند و تجمع مردمی عزاداران از ساعت 11:30 همراه با مداحی و سینه زنی در شبستان امام خمینی(ره) این حرم مطهر برگزار می شود.
وی اضافه كرد: در حاشیه این برنامه ها نمایشگاه عكس با محوریت حضرت شاهچراغ(ع) از پنجم تا 14 اردیبهشت ماه در فرهنگ سرای هنر، مسابقه عكس آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، برپایی غرفه های نمایشگاه محصولات فرهنگی آستان مقدس و ارائه مشاوره های تخصصی نیز برای علاقه مندان به این آستان مقدس برپاست.
او با بیان اینكه متاسفانه در خصوص شهادت حضرت احمدبن موسی(ع) فرهنگ سازی مناسبی انجام نشده است ادامه داد: امسال تلاش كردیم ایام شهادت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در استان و كشور پر رونق تر باشد كه در این زمینه هماهنگی هایی با حرم های مطهر رضوی، حضرت معصومه(س)،عبدالعظیم حسنی و جمكران انجام شده است.
سلامی عنوان داشت: همچنین بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ویژه برنامه شهادت این امام زاده واجب التعظیم در كانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر كشور و استان نیز برگزار می شود كه منابع مورد نیاز برای اجرای برنامه ها در اختیار كانون ها قرار گرفته است.
** اهالی فرهنگ فارس یاری دهنده حرم مطهر شاهچراغ(ع) باشند
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) افزود: بخش فرهنگ گستردگی و وسعت فراوانی دارد كه برای پویایی در این بخش در این آستان مقدس، نیازمند همكاری و مساعدت هنرمندان، هنرمندان، استادان و بزرگان فرهنگی استان هستیم.
سلامی گفت: فعالان فرهنگی استان می توانند در قالب خادم افتخاری در زمینه های تخصصی خود در زمینه های تولید محتوا و بخش های مختلف فرهنگی، این حرم مطهر را یاری دهند كه فراخوان این مهم به زودی اعلام می شود.
** جشن تكلیف بیش از 12 هزار دانش آموز در حرم مطهر شاهچراغ(ع)
وی بیان كرد: سال گذشته جشن تكلیف 12 هزار و 252 نفر دانش آموز دختر و پسر در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد كه از این تعداد هفت هزار و 252 نفر دانش آموز دختر و پنج هزار نفر دانش آموز پسر بودند.
او با اشاره به برنامه های فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اظهارداشت: در بخش فرهنگی این آستان برنامه هایی از جمله مشاوره های تخصصی در تمام زمینه ها، برنامه های كودك و نوجوان و خانواده های آنان و برگزاری آیین عقد جوانان به طور مستمر و مداوم در طول سال در این حرم مطهر اجرا می شود.
سلامی اضافه كرد: همچنین سالن نمایش فیلم 'فرهنگ نما' در سه ماه نخست امسال با هدف نمایش فیلم های مذهبی و مرتبط با در حرم مطهر شاهچراغ(ع) افتتاح می شود و فیلم های مذهبی برای علاقه مندان به ویژه جوانان به نمایش در می آید.
وی عنوان داشت: حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) تعالیم شیعی را با ورود به ایران در كشور جاری و ساری كرد به طوری كه با حضور این حضرت به كشور ما 14 هزار نفر شیعه برای یاری به امام رضا(ع) وارد كشور شدند.
سلامی افزود: وجود حرم مطهر امام زادگان واجب التعظیم از جمله حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) بركات و آثار فراوانی برای استان و كشور دارد اما متاسفانه در پرداختن به شخصیت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در كشور و استان كم كاری شده است.
3002 / 1876


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.