تبیان، دستیار زندگی
پرسپولیس جمعه موفق شد با پیروزی 2 - صفر مقابل استقلال اهواز ضمن کسب چهاردهمین برد خود در فصل جاری برای دومین هفته صدرنشینی در لیگ برتر کشور را تجربه کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قهرمانی با صعود پانزده پله ای!

پرسپولیس جمعه موفق شد با پیروزی 2 - صفر مقابل استقلال اهواز ضمن کسب چهاردهمین برد خود در فصل جاری برای دومین هفته صدرنشینی در لیگ برتر کشور را تجربه کند.

بخش ورزشی تبیان
برانکو

سرخ پوشان تهرانی در فصل جاری توانسته اند با برانکو رکوردهای زیادی را از خود به جای بگذارند و در صورت کسب عنوان قهرمانی در پایان فصل یک رکورد جالب دیگر به نام تیم برانکو به ثبت خواهد رسید.
برانکو و تیمش هفته چهارم رقابت های این فصل را در قعر جدول به اتمام رساندند. حضور پرسپولیس در آخرین رتبه جدول رده بندی باعث شده بود تا در آن مقطع خیلی ها یک فصل کابوس وار را برای این تیم پیش بینی کنند اما برخلاف انتظارات هفته بیست وهفتم رقابت ها را پشت سر گذاشته ایم و همان تیم قعرنشین در صدر جدول قرار گرفته است.
پرسپولیس در صورت قهرمانی در لیگ پانزدهم به اولین تیم تاریخ لیگ برتر تبدیل خواهد شد که پس از یک مقطع قعرنشینی توانسته عنوان قهرمانی را از آن خود کند. البته تیم سپاهان در لیگ دهم بعد از این که در پایان هفته هفتم حضور در رتبه دهم جدول را تجربه کرد توانست در نهایت عنوان قهرمانی را از آن خود کند. در آن سال امیر قلعه نویی سرمربی زردپوشان بود.
جالب اینجاست که در لیگ دوازدهم هم دقیقا مشابه همین اتفاق برای استقلالی ها رقم خورد و این تیم با امیر قلعه نویی هفته هفتم را در رتبه دهم جدول به اتمام رساند و در نهایت با صعودی 9 پله ای توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند. کسب عنوان قهرمانی با یک صعود 9 پله ای رکوردی است که با سپاهان و استقلال به نام امیر قلعه نویی در لیگ برتر ثبت شده و در صورت قهرمانی پرسپولیس رکورد جدیدی در این زمینه به ثبت خواهد رسید. مسلما رکورد کسب عنوان قهرمانی با 15 رتبه صعود در جدول رده بندی رکوردی خواهد بود که تا سال های سال می تواند در انحصار برانکو و تیمش باقی بماند.
 پرسپولیس تا ثبت این رکورد فقط 3 هفته فاصله دارد و با توجه به شرایط جدول همه چیز دست سرخ پوشان است و آن ها می توانند با کسب 3 برد در 3 بازی بعدی بدون در نظر گرفتن نتایج استقلال تهران و استقلال خوزستان به یک قهرمانی تاریخی دست پیدا کنند؛ قهرمانی شیرینی که بعد از یک مسیر پر پیچ و خم به دست آمده؛ مسیری که شروعش قعر جدول بوده و نقطه پایانش صدر جدول.


منبع : اسپرت