تبیان، دستیار زندگی
«همیشه نخستین بازی پس از داربی پایتخت از سخت ترین دیدارهای پرسپولیس و استقلال است.»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اکسیر جوانی نوشداروی استقلال!

«همیشه نخستین بازی پس از داربی پایتخت از سخت ترین دیدارهای پرسپولیس و استقلال است.»

بخش ورزشی تبیان
استقلال

بین داربی بازها این یک جمله کلیشه ای و متداول است و معمولا هم در مورد یکی از 2 تیم سرخابی یا هر 2 تیم صدق کرده حالا چه برنده داربی باشند چه بازنده و چه حتی زمانی که داربی با تساوی تمام شده باشد. با این فرضیه قدیمی، خیلی ها توقع برد پرسپولیس و استقلال در مصاف شان با تیم های اهوازی فولاد و استقلال را نداشتند به خصوص آبی های تهرانی که شکست بدی را هم در داربی متحمل شده و یک هفته پرتنش و پرحاشیه را سپری کرده بودند.
 با این حال این فرضیه در هفته بیست وهفتم و یک هفته پس از داربی 82 رد شد چراکه هم پرسپولیس و هم استقلال حریفان اهوازی شان را شکست دادند. البته با توجه به شرایط روحی و روانی سرخ پوشان پایتخت و قعرنشینی استقلال اهواز برد شاگردان برانکو قابل تصور بود اما کمتر کسی فکرش را هم می کرد شاگردان مظلومی در مصاف با تیم باانگیزه فولاد خوزستان که برای بقا می جنگد و قهرمان جدول دور برگشت لیگ پانزدهم است چنین توفانی و متقدر ظاهر شوند و یک برد قاطعانه کسب کنند.
استقلال تهران در دیدار با سرخ پوشان اهوازی یک بازی کم نقص، هدفمند و هجومی به نمایش گذاشت که ستاره بی چون و چرای آن جوانان جویای نام و پر انرژی و با انگیزه آبی ها بودند. مظلومی که داربی را با ستاره های سن و سال دارش باخته بود و برخلاف برانکو برای استفاده از جوانانش در داربی شهامت به خرج نداده بود در بازی با فولاد و برای زنده نگه داشتن شانس قهرمانی تیمش دست به دامن جوان ها و اکسیر جوانی شد؛ نوشدارویی که گرچه دیر به استقلال رسید اما امیدها را زنده نگه داشت.
 استقلال که در داربی با ترکیب سیدمهدی رحمتی، میلاد فخرالدینی، حنیف عمران زاده، هرائر مگویان، میثم مجیدی، امید ابراهیمی، محمدرضا خرسندنیا، عادل شیحی، خسرو حیدری، آرش برهانی و سجاد شهباززاده به مصاف پرسپولیس رفته بود و کاری از پیش نبرده بود برای بازی با فولاد 5 تغییر داشت. پرویز مظلومی با مشورت دستیارانش یا شاید هم بدون مشاوره آن ها دست به خانه تکانی زده و استقلال را با ترکیب مهدی رحمتی، امین حاج محمدی، هرائر مگویان، امید نورافکن، میلاد فخرالدینی، امید ابراهیمی، فرشید اسماعیلی، خسرو حیدری، جابر انصاری، سجاد شهباززاده و بهنام برزای به میدان نبرد فرستاده بود و اتفاقا این جوانگرایی آشکار کار خودش را کرد و جنگندگی و دوندگی نیروهای جوان استقلال و انگیزه بالای آن ها کاری کرد کارستان به طوری که آبی ها در 15 دقیقه نخست بازی 2 گل زدند و چندین گل هم نزدند.
 حاصل تزریق اکسیر جوانی به کالبد نیمه جان استقلال، حیاتی دوباره به آبی ها داد و آن ها با کسب پیروزی قاطع از بحران عدم نتیجه گیری و پیامدهای تلخ شکست داربی خارج شدند و حالا با 48 امتیاز و در فاصله 3 امتیازی پرسپولیس 51 امتیازی و صدرنشین منتظر لغزش و غفلت سرخ پوشان هستند تا دوباره صدر را از آن خود کنند. مظلومی که پیش تر نیز نتیجه بها دادن به بازیکنان جوان را در بازی های گذشته مثل بازی رفت با سپاهان در اصفهان که با کسب پیروزی 3 - صفر همراه بود دیده بود مشخص نیست چرا در نیمه راه دست از اتکا به جوانانش کشید و خیلی از آن ها را به نیمکت و حتی سکو دوخت!
از تیمی که بازیکنان آینده داری چون فرشید اسماعیلی، امید نورافکن، امین حاج محمدی، بهنام برزای، علیرضا رمضانی، محسن کریمی و میلاد شعبانلو ستاره داربی امیدهای سرخابی را در اختیار دارد پتانسیلش بالاست و مظلومی به پشتوانه انگیزه و نیروی جوانی این بازیکنان جویای نام می توانست شرایط استقلال را خیلی زودتر بهبود ببخشد اما شرایط به گونه ای رقم خورد که این جوانان دیر به ترکیب اصلی اضافه شدند. البته هنوز هم دیر نشده و استقلال 4  بازی سخت و سرنوشت ساز دارد که با اکسیر جوانی می تواند معجزه کند.


منبع: خراسان