تبیان، دستیار زندگی
کتاب بخرید , یارانه بگیرید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب بخرید , یارانه بگیرید

طرحی برای كمك به قدرت خرید شهروندان و حمایت از ناشران و نویسندگان.

کتاب بخرید , یارانه بگیرید

عباس زارع قرار گرفتن كتاب در سبد خرید خانواده ها را از دغدغه های این اداره كل دانست و گفت: همه ساله به بهانه های گوناگون نمایشگاه های كتاب از انتشارات كل كشور بصورت استانی، كشوری و بین المللی برگزار شده و تازه های نشر با تخفیف قابل ملاحظه در اختیار دوستداران این كالای فرهنگی قرار می گیرد.
وی اجرای این طرح را در جهت كمك به قدرت خرید شهروندان و حمایت از ناشران و نویسندگان اعلام كرد.
وی به برگزاری نمایشگاه تخصصی كتاب كودك و نوجوان تاكید كرد و استقرار نمایشگاه های كوچك كتاب در اماكنی چون آرایشگاه ها، آزمایشگاه ها و مطب پزشكان را از برنامه های آتی ارشاد مازندران دانست.
زارع با اشاره به توزیع 50هزار جلد كتاب در سال گذشته در بین دانشگاه ها، مدارس و حوزه های علمیه اظهار كرد:هدف از این امر افزایش سرانه مطالعه بویژه در بین جوانان و نوجوانان است و قصد داریم جشنواره كتاب برتر سال را با همكاری خانه كتاب در سال جاری برگزار كنیم.
وی گفت: در این جشنواره كه تنها با حضور ناشران مازندرانی برگزار می شود، بر اساس نظر كارشناسان و صاحبان اندیشه كتاب برتر سال معرفی شده و از ناشر و نویسنده آن تجلیل می شود.
معاون ارشاد مازندران به فعالیت 168ناشر در استان اشاره و خاطر نشان كرد: 53ناشر از این تعداد در مركز استان به فعالیت اشتغال دارند.
وی با بیان اینكه سابقا بوسیله پرداخت یارانه كاغذ از ناشران حمایت می شد، گفت: در حال حاضر این پشتیبانی با خرید كتب منتشر شده انجام می گیرد.
او با بیان اینكه از كتاب هایی كه در زمینه بومی، مذهبی و پیبشگیری از معضلات اجتماعی بویژه مواد مخدر منتشر شود، بیشتر حمایت می شود، یاد آور شد: بجز اداره كل، وزارت متبوع نیز اقدام به خرید كتب مربوطه خواهد كرد.
زارع همچنین از انتشار 790 عنوان كتاب در سال گذشته در این استان خبر داد و اضافه كرد: 765 عنوان از این تعداد چاپ نخست و مابقی چاپ مجدد بوده اند.
وی با اشاره بر اینكه كتب منتشره در پارسال 58عنوان نسبت به سال 93 افزایش داشت، یاد آور شد از 732عنوان كتاب های انتشار یافته در سال 1393، 712عنوان چاپ نخست و بقیه چاپ مجدد بود.
زارع همچنین به فروش پنج میلیارد ریال بن كتاب در نمایشگاه سراسری كتاب مازندران در سال گذشته اشاره و خاطر نشان كرد: با توجه به اهمیت كتابخوانی از هیچ تلاشی برای افزایش سرانه مطالعه فروگذار نخواهیم كرد.
وی با بیان اینكه مازندران حائز رتبه نهم كشور در نشر است با اشاره به مشكلات ناشران استان، گفت: سعی داریم برای درآمد زایی آنان با برپایی نمایشگاه های كتاب و فرصت های دیگر، بتوانیم قدمی برداریم.


منبع: ایرنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .