تبیان، دستیار زندگی
چادر پوشش نیمی از بانوان ایرانی/ سهم ۵ درصدی تولید داخلی چادر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چادر پوشش نیمی از بانوان ایرانی/ سهم ۵ درصدی تولید داخلی چادر

title

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزرای مهر معاون مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت گفت: پوشش بیش از ۵۰ درصد دختران و زنان ایرانی چادر است.

فرشته جراحی، با بیان اینکه نیمی از زنان و دختران ایرانی پوشش چادر دارند، افزود: با توجه به اینکه گرایش بانوان کشورمان به چادر در سطح بالایی قرار دارد باید بتوانیم برای این نیاز روزافزون تولیدات در خورِ زن ایرانی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پارچه چادری در کشورمان تولید کارخانجات شرق آسیا به ویژه کره است که این با اصول اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد و باید با حمایت از تولید داخلی سهم کارخانجات کشورمان را در تولید پارچه چادری افزایش دهیم.

معاون مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت تاکید کرد: سهم ۵ تا ۱۰ درصدی تولید داخل در پارچه چادری به هیچ وجه شایسته کشورمان نیست و تولیدکنندگان داخلی باید توان رقابت با رقبای خارجی را کسب کنند.

جراحی اضافه کرد: تحقیقات نشان داده که پارچه های سنگین که در تولید چادر مورد استفاده قرار می گیرد در بروز آرتروز گردن موثر است و به همین دلیل تولیدکنندگان خارجی به سمت پارچه های سبک وزن رفته اند و تولیدکنندگان داخلی هم گام هایی در این زمینه برداشته اند.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم پوشش چادر بهترین نوع پوشش برای بانوان کشورمان است اما باید تولیدات مناسبی برای برآورده کردن سلیقه بانوان داشته باشیم.


خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.