تبیان، دستیار زندگی
شركت اسكن‌دیسك اعلام كرد قصد دارد نوع جدیدی لپ‌تاپ روانه بازار كند كه در آن حافظه فلش، جایگزین دیسك سخت خواهد شد. مقامات این شركت معتقدند این تغییر سبب خواهد شد لپ‌تاپ‌ها سریع‌تر و مطمئن‌تر شود. البته چنین تحولی به...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لپ‌تاپ با حافظه فلش در راه است


شركت اسكن‌دیسك اعلام كرد قصد دارد نوع جدیدی لپ‌تاپ روانه بازار كند كه در آن حافظه فلش، جایگزین دیسك سخت خواهد شد.

مقامات این شركت معتقدند این تغییر سبب خواهد شد لپ‌تاپ‌ها سریع‌تر و مطمئن‌تر شود. البته چنین تحولی به معنای افزایش بهای لپ‌تاپ نیز هست.

اخیراً یك درایو 32 گیگابایتی برای لپ‌تاپ تولید شده كه اطلاعات را به جای صفحات مغناطیسی،‌ روی تراشه‌های حافظه فلش ذخیره می‌كند.

این درایو فعلاً در اختیار سازندگان لپ‌تاپ قرار گرفته است و اطلاعاتی در مورد قیمت آن یا لپ‌تاپی كه قرار است از آن استفاده كند، موجود نیست.

كامپیوتر مجهز به این نوع حافظه در نیمه اول سال 2007 به بازار خواهد آمد.

درایوهای حافظه فلش بر خلاف دیسك سخت قطعات متحرك ندارد. در نتیجه، احتمال شكستن حافظه فلش كمتر است. به علاوه، فلش انرژی كمتری مصرف می‌كند. درایو فلش اسكن دیسك می‌تواند مصرف انرژی را تا 10 درصد كاهش دهد.

فلش می‌تواند اطلاعات را سریع‌تر بازیابی كند. كارشناسان اسكن دیسك می‌گویند در آزمایشهایی كه با فلش انجام داده‌اند،‌ ویندوز ویستا ظرف 35 ثانیه فعال شده است. این زمان برای دیگر درایوها 55 ثانیه است.

منبع : همشهری آنلاین


مطالب مرتبط :