تبیان، دستیار زندگی
در حالی رایزنی حامیان دولت و اصلاح طلبان از یک سو و اصولگرایان از سوی دیگر برای شکل دهی فضای سیاسی مجلس دهم ادامه دارد که به نظر می رسد دولتی ها به دنبال ادامه مدل فراکسیون رهروان هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیا فراکسیون رهروان در مجلس ادامه می یابد؟

در حالی رایزنی حامیان دولت و اصلاح طلبان از یک سو و اصولگرایان از سوی دیگر برای شکل دهی فضای سیاسی مجلس دهم ادامه دارد که به نظر می رسد دولتی ها به دنبال ادامه مدل فراکسیون رهروان هستند.

بخش سیاست تبیان

اصولگرایان

زیر پوسته مجلس نهم تلاش ها برای شكل دهی به فضای سیاسی مجلس دهم آغاز شده است از یك سو اصولگرایان در حال تلاش برای ایجاد فراكسیون واحد اصولگرایی در مجلس دهم هستند و از سوی دیگر اصلاح طلبان و حامیان دولت به دور دوم انتخابات برای ایجاد فراكسیون اكثریت چشم دوخته اند.

اما در این میان تلاش حامیان دولت برای ادامه مدل رهروان در مجلس دهم قابل توجه است آن ها قصد دارند همان شیوه رهروان را در قالب فراكسیون اصولگرایان در مجلس آینده ادامه دهند.

جلیلی: لاریجانی قطعاً در مجلس دهم با اصولگرایان ائتلاف می کند

اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص ترکیب فراکسیونی مجلس آینده گفت: لاریجانی قطعاً در مجلس دهم با اصولگرایان ائتلاف می کند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ادامه داد: اما ترکیب فراکسیون خود را در مجلس دهم مانند دوره نهم متنوع خواهد چید و طیف معتدل از هر سه جریان موجود در مجلس در آن جای خواهند داشت.

وی با بیان اینکه رویکرد لاریجانی اعتدال است، گفت: معتدلین از هر دو جریان حامیان دولت و اصولگرایان در این فراکسیون راه خواهند داشت.

جلیلی با تاکید بر اینکه لاریجانی در مجلس دهم با اصلاح طلبان ائتلاف نمی کند، گفت: بین اصولگرایان و رهروان در مجلس دهم ائتلاف خواهد شد و مذاکرات در این خصوص میان اصولگرایان و لاریجانی در جریان است.

جعفرزاده: مدل فراکسیون رهروان ادامه می یابد

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده حامی دولت و عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان نیز در این خصوص گفت: به دنبال این هستیم که روش منطقی رهروان را در مجلس دهم نیز استمرار دهیم.

نماینده رشت ادامه داد: معتقدیم متد اصولگرایان رهروان که در مجلس نهم توانست منشی اعتدالی را اجرا کند، باید ادامه یابد.

وی تصریح کرد: در این راستا با منتخبان مجلس دهم که با ما همسو هستند و به ریاست آقای لاریجانی در مجلس آینده اعتقاد دارند، تشکیل جلسه داده ایم.

این نماینده حامی دولت به سایر اصولگرایان نیز توصیه کرد به این فراکسیون بپیوندند.

سبحانی فر: منتظر نتایج مرحله دوم انتخابات هستیم

رمضانعلی سبحانی فر نماینده حامی دولت و عضو فراکسیون رهروان نیز در این خصوص گفت: جلساتی در راستای ائتلاف اعتدالیون و اصلاح طلبان در مجلس آینده وجود دارد اما برای تصمیم گیری نهایی منتظر مرحله دوم انتخابات هستیم.

فولادگر: قطعا فراکسیون فراگیر اصولگرایان در مجلس دهم  با فراکسیون رهروان متفاوت است

بر اساس این گزارش در حالی تلاش اعضای فراكسیون رهروان كه به مجلس دهم راه یافته اند برای ادامه مدل رهروان ادامه دارد كه پیش از این حمید رضا فولادگر عضو كمیته منتخب اصولگرایان در مجلس آینده كه مشغول رایزنی برای شكل گیری فراكسیون واحد اصولگرایی هستند، اعلام كرد قطعا فراکسیون فراگیر اصولگرایان در مجلس دهم با فراکسیون رهروان متفاوت است، چون در فراکسیون رهروان، اصلاح طلبان هم حضور داشتند، اما در فراکسیون فراگیر اصولگرایان در مجلس دهم اصلاح طلبان حضور نخواهند داشت و اصللاح طلبان فراکسیون مستقل تشکیل خواهند داد.


منبع : خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .