تبیان، دستیار زندگی
خبر حضور منصوره حسینی یگانه مجری شبکه «من و تو» جشنواره جهانی فجر را تحت الشعاع قرار داده است، شاید جشنواره کم رمق فجر که در ابعاد فنی نتوانسته بود انتظارات را برآورده کند با این شایعه به صدر اخبار و اتفاقات مهم آمد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همه حاشیه های حضور مجری من و تو در ایران

خبر حضور  منصوره حسینی یگانه مجری شبکه «من و تو» جشنواره جهانی فجر را تحت الشعاع قرار داده است، شاید جشنواره کم رمق فجر که در ابعاد فنی نتوانسته بود انتظارات را برآورده کند با این شایعه به صدر اخبار و اتفاقات مهم آمد.

فراوری : امیر رضوانی - بخش ارتباطات تبیان
منصوره حسینی یگانه مجری شبکه «من و تو»

حضور منصوره حسینی یگانه خبری بود که گروه هنر خبرگزاری فارس با جمع بندی و رعایت اصول حرفه ای از درج آن در خبرگزاری امتناع کرد تا خبرهای دقیق تر و رسمی از این ماجرا بدست برسد و سرعت را فدای دقت و صحت در خبر نکرده باشیم.
گرچه روابط عمومی جشنواره اعلام کرده حضور افراد در جشنواره به عهده ما نیست و تنها مسئولیت میهمانان رسمی را داریم اما مشاهدات برخی خبرنگاران حاکیست این مجری با حضور در کاخ جشنواره با استقبال برخی از دست اندرکاران جشنواره روبرو گردیده است و شاید با توجه به این موضوع می توان حدس زد که پیش از این از حضور وی با خبر بوده اند.

علت این حضور چیست؟

روابط عمومی جشنواره در یک فرار به جلو گفته بود: «طبعا ورود وی به کشور و تردد آزادانه در اماکن عمومی تحت مسئولیت مراجع ذی ربط دیگری است نه جای دیگر.» گرچه این ادعا مسئولیت خوش و بش مجری من و تو با عوامل جشنواره را از عهده سازمان سینمایی و دبیر جشنواره بر نمی دارد اما بی انصافی است اگر بگوییم مسئولیت این اتفاق ناگوار تنها بر عهده جشنواره است و باید پرسید نهاد های نظارتی چگونه مجوز حضور این فرد را در ایران صادر کرده اند؟

یکی از گمانه های مطرح در اینباره انجام چنین حضوری در پی پروژه عادی سازی است که این روزها در حوزه فرهنگ سرعت بیشتری گرفته

سخت است باور کنیم در ایران هیچ نهادی از حضور مجری «من و تو» در ایران خبر نداشته و او در حالی که برای خرید موبایل به مرکز شهر آمده، سری هم به طبقات بالایی مرکز تجاری چهارسو زده باشد و به طور اتفاقی چند نفر از سینماگران او را شناخته باشند و با وی احوال پرسی کرده باشند؟
یکی از گمانه های مطرح در اینباره انجام چنین حضوری در پی پروژه عادی سازی است که این روزها در حوزه فرهنگ سرعت بیشتری گرفته و مدیران و سیاست گزاران با خیال راحت در حال حرکت در نقشه از پیش تعیین شده هستند و انگار از جایی به آنها این اطمینان داده شده که در اجرای اهداف برنامه ریزی شده فرد یا نهادی مزاحم شما نخواهد شد.

حاشیه های حضور علی جنتی

در چهارمین روز از برگزاری جشنواره فیلم جهانی فجر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کاخ جشنواره پردیس چهارسو حضور پیدا کرد.
در بدو حضور وزیر فرهنگ بادیگاردهای وی با برخورد بسیار تند اصحاب رسانه را از وزیر دور کرده و برخی از آنها را به شدت و با پرخاشگری از مصاحبه راندند.
در ادامه خبرنگاران تجمع کرده و در ارتباط با اعتراضشان تصمیم گرفتند هیچ سؤالی از وزیر نپرسند. این در حالی است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از سؤال نپرسیدن خبرنگاران استقبال کرد و درباره اعتراض خبرنگار خانمی که بادیگارد دست او را گرفته و پرت کرده بود نیز تنها به گفتن جمله «رسیدگی می کنیم»؛ بسنده کرد.
تا به حال مسئولین امر و برگزارکنندگان از پاسخ دادن صریح و قطعی در این باره طفره رفته اند.


منابع : فارس/ جام نیوز