تبیان، دستیار زندگی
با تهیه ی یک نوشیدنی به وسیله ی کرفس، هویج و تخم کتان می توانید کولون (روده ی بزرگ) را تقویت کرده و تمام باکتری های مضری که باعث ایجاد التهاب و بیماری می شود را از آن دور کنید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آب کرفس، هویج و تخم کتان برای تقویت کولون

با تهیه ی یک نوشیدنی به وسیله ی کرفس، هویج و تخم کتان می توانید کولون (روده ی بزرگ) را تقویت کرده و تمام باکتری های مضری که باعث ایجاد التهاب و بیماری می شود را از آن دور کنید.

فاطمه مهدی پور - بخش تغذیه و آشپزی تبیان
آب کرفس و هویج

برای محافظت از سلامتی دستگاه گوارش لازم است که به فکر پاکسازی کولون (روده ی بزرگ) و مراقبت از خورد و خوراکتان باشید. برای این کار لازم است که میکروارگانیسم های ضروری را دریافت و ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز را جذب کنید. با تهیه ی یک نوشیدنی به وسیله ی کرفس، هویج و تخم کتان می توانید کولون را تقویت کرده و تمام باکتری های مضری که باعث ایجاد التهاب و بیماری می شود را از آن دور کنید. در این مطلب شما را با طرز تهیه ی یک نوشیدنی ساده و مفید آشنا می کنیم که باعث تقویت کولون و ارتقای سلامت آن می شود.

سلامت کولون بازتاب سلامت عمومی بدن

حتماً می دانید که یکی از سرطان های رایج دنیای مدرن امروز سرطان کولون است. بنابراین باید تمام تلاشتان را برای ارتقای سلامت آن به کار بگیرید و مصرف آب کرفس یکی از ساده ترین، کم هزینه ترین و طبیعی ترین روش های ممکن برای رسیدن به این هدف است

یادتان باشید که داشتن کولونی سالم در گرو سلامت عمومی بدن است. کولون محل زندگی میکروارگانیسم هایی است که برای حفظ سلامت آن لازم و ضروری هستند. باید با کمک درمان های طبیعی به فکر پاکسازی و تصفیه ی این ارگان مهم باشید. کولون باید دارای باکتری های خاص خود باشد تا بتواند خود را تمیز کرده و ویتامین K را سنتز کند. به همین دلیل تهیه و مصرف نوشیدنی معرفی شده در این مطلب می تواند به تغذیه و تقویت این ارگان بدون آسیب به تعادل باکتری های آن کمک کند.

کرفس، هویج و تخم کتان در خدمت سلامت کولون

برای سلامت کولون بهتر است به فکر مصرف مواد غذایی تازه، سالم و سرشار از آنتی اکسیدان باشید. یادتان باشد که مواد غذایی حاوی چربی های اشباع شده، مواد نگهدارنده، قند و آرد سفید باعث «پر» شدن کولون می شود به طوری که به مرور میکروارگانیسم های مفید فضای کولون را نابود می کند. نتایج پژوهش های متعدد ثابت کرده است که کولون تا حدود 400 نوع میکروارگانیسم مختلف دارد. میکروفلور روده حساسیت زیادی نسبت به هر نوع عامل بیماری زا دارد که در نتیجه مشکلاتی مانند یبوست و یا تغذیه نادرست بروز می کنند. در ادامه ی مطلب با ترکیبات نوشیدنی مفید برای تحریک سلامت و ارتقای تعادل کولون بیشتر آشنا می شوید.

کرفس و سلامت کولون

اگر به طور مرتب کرفس مصرف کنید کولون تان از شما سپاسگزار خواهد بود. مطمئن باشید که در سایه مواد مغذی و ویتامین های موجود در کرفس سلامت دستگاه گوارش تضمین می شود. کرفس حاوی ویتامین های A ،B1 ،B2 ،B6 ،B9 ،C و E و مواد معدنی مانند پتاسیم، سدیم، کلسیم، زینک، منیزیم، آهن، گوگرد، فسفر، مس و سیلیسیوم است. این سبزی یکی از منابع گیاهی سرشار از مواد مغذی است که به سادگی هضم می شود و با سرعت زیادی به مخاط روده ها و کولون می رسد و باعث تقویت و افزایش میکروفلور آن می شود. مسئله ی مهم دیگری که باید بدانید این است که آب کرفس حاوی نوعی روغن ضروری است که با التهاب موجود در کولون مقابله می کند. این سبزی پرخاصیت همچنین یک ماده ی ادرارآور و ملین طبیعی فوق العاده با آنزیم های تخریب کننده ی سلول های سرطانی محسوب می شود. حتماً می دانید که یکی از سرطان های رایج دنیای مدرن امروز سرطان کولون است. بنابراین باید تمام تلاشتان را برای ارتقای سلامت آن به کار بگیرید و مصرف آب کرفس یکی از ساده ترین، کم هزینه ترین و طبیعی ترین روش های ممکن برای رسیدن به این هدف است.

آب کرفس

هویج و سلامت کولون

هویج یکی از آن دست سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان ها است که برای سلامتی کولون مؤثر عمل می کند. بتاکاروتن های موجود در این سبزی به همراه فیبر پکتین و ویتامین C آن با هر نوع التهاب و کرم یا دیگر عوامل آسیب رسان به تعادل درونی کولون مقابله می کنند. بنابراین یکی دیگر از سبزیجاتی که برای ارتقای کولون نیاز دارید هویج است.

تخم کتان و سلامت کولون

اگر کرفس و هویج باعث تقویت، تغذیه و مراقبت از کولون می شوند تخم یا بذر کتان نیز برای تصفیه و پاکسازی این ارگان بدون هیچ گونه آسیب به باکتری های مفید آن کارساز است. یادتان باشد که این باکتری ها برای عملکرد خوب روده ها ضروری هستند و نباید به آن ها آسیبی وارد شود.
تخم کتان مخاط روده را از باقیمانده های مدفوع و انگل هایی که می توانند در این فضا تکثیر شوند پاکسازی می کند. این بذرهای ریز باعث دفع چربی ها می شوند. تخم کتان برای مقابله با التهاب و تقویت بافت های حساسی که به دلیل pH اسیدی آسیب می بینند و کولون را بیمار می کنند مؤثر است. اگر عادت کنید که روزانه یک قاشق چایخوری (معادل 5 گرم) تخم کتان آسیاب شده (در وعده ی صبحانه) مصرف کنید می توانید در عرض دو هفته اثرات مثبت آن را به خوبی درک کنید. با همین کار ساده عملکرد دستگاه گوارش بهبود پیدا می کند به این ترتیب که غذاهای مصرفی تان به سادگی هضم می شوند، دفع ساده تری تجربه می کنید و قدرت ایمنی بدنتان بالا می رود.

طرز تهیه ی نوشیدنی دوستدار کولون با هویج، کرفس و تخم کتان

تخم کتان مخاط روده را از باقیمانده های مدفوع و انگل هایی که می توانند در این فضا تکثیر شوند پاکسازی می کند. این بذرهای ریز باعث دفع چربی ها می شوند

ترکیبات لازم
هویج                             2 عدد
کرفس                           1 شاخه
تخم کتان آسیاب شده     1 قاشق (5 گرم)

طرز تهیه
کار چندان سختی نیست. کافی است هویج و کرفس تازه، سالم و در حد امکان ارگانیکی پیدا کنید. کولون نسبت به ترکیبات سمی که در پیرامون ما و در مواد غذایی صنعتی به وفور وجود دارند حساس است. ابتدا لازم است که ترکیبات ذکر شده را به خوبی تمیز کنید و بشویید. بعد از شستشوی کامل هویج و کرفس، آن ها را به قطعات کوچک تر خرد کنید تا آبگیری بهتری داشته باشید. آب سبزیجات را بگیرید و اگر لازم بود کمی آب به آن اضافه کنید تا یکدست بوده و از غلظت زیاد آن بکاهد. بعد از ترکیب کردن آب سبزیجات یک قاشق تخم کتان آسیاب شده را نیز به نوشیدنی تان اضافه کنید. این پودر به راحتی در آب میوه حل می شود.

توصیه می کنیم که هر روز صبح از این نوشیدنی طبیعی میل کنید و یادتان باشد که تغذیه ی سالمی داشته باشید. توصیه می کنیم محصولات غذایی پروبیوتیکی را نیز وارد برنامه ی غذایی تان بکنید چون محافظت کننده ی میکروفلور داخلی دستگاه گوارش هستند.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.