تبیان، دستیار زندگی
تعدادی از مقامات سابق و فعلی آمریکا تلاشی را برای خلاص کردن «دنیس هاسترت» رئیس اسبق مجلس نمایندگان ایالات متحده از مجازات آغاز کرده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عدالت به سبک آمریکایی!

تعدادی از مقامات سابق و فعلی آمریکا تلاشی را برای خلاص کردن «دنیس هاسترت» رئیس اسبق مجلس نمایندگان ایالات متحده از مجازات آغاز کرده اند.

بخش سیاست تبیان

عدالت آمریکایی

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر «دنیس هاسترت» رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا، که به فساد اخلاقی و مالی متهم است تا چند روز دیگر باید در دادگاه حاضر شده و روانه زندان شود اما ۴۱ نفر ازمقامات سابق و فعلی آمریکا با ارسال نامه هایی خواستار ارفاق سیستم قضایی در حق وی شده اند.

در میان ارسال کنندگان این نامه ها افرادی چون رئیس اسبق سازمان سیا و اعضای کنگره دیده می شوند.

در هفته های گذشته دادستان های قوه قضائیه آمریکا از اتهام «دنیس هاسترت» رئیس سابق مجلس نمایندگان این کشور به سوء استفاده جنسی از پنج پسربچه در سال هایی خبر دادند که به عنوان مربی ورزش کشتی مشغول به فعالیت بوده است.

این جرایم به دهه ۱۹۶۰ و زمانی بازمی گردد که هاسترت به عنوان مربی ورزش در یکی از دبیرستان های ایالت «ایلینوی» شاغل بوده است.

از سوی دیگر گفته می شود که هاسترت برای مسکوت نگه داشتن موضوع از یک واسطه خواسته تا به یکی از قربانیان که در زمان تعرض ۱۴ سال سن داشته است ۳.۵ میلیون دلار به عنوان حق السکوت بپردازد. در این میان، شخص واسطه نیز ۱.۷ میلیون دلار رشوه گرفته است.

دنیس هاسترت که سال گذشته (۲۰۱۵) نیز از سوی دستگاه قضایی آمریکا به فساد مالی محکوم شد در فاصله سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بوده است. جرایم ریز و درشت نسبت داده شده به وی که زمانی یکی از حساس ترین مشاغل حکومتی واشنگتن را بر عهده داشت، آبروریزی بزرگی برای دولت آمریکا به شمار می رود تا جایی که عکس وی از دیوار کنگره این کشور پایین کشیده شده است.

به شرطی که هاسترت به جرایم خود اعتراف کند، دادگاه آمریکا با قائل شدن تخفیف وی را تنها به شِش ماه حبس محکوم خواهد کرد.

جلسه دادگاهی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در تاریخ ۲۷ ماه میلادی جاری (آوریل) برگزار خواهد شد.



منبع : خبرگزاری مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .