تبیان، دستیار زندگی
سلولیت معمولا در اندام تحتانی بدن و اغلب در زنان دیده می شود. گرچه این حالت بیشتر جنبه ژنتیكی دارد؛ ولی می توان با چند راهكار ساده اثرات آن را كاهش داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سلولیت؛ علل و درمان

سلولیت

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، سلولیت معمولا در اندام تحتانی بدن و اغلب در زنان دیده می شود. گرچه این حالت بیشتر جنبه ژنتیكی دارد؛ ولی می توان با چند راهكار ساده اثرات آن را كاهش داد.

***علل بروز سلولیت چیست

گرچه سلولیت اغلب در افرادی با اضافه وزن دیده می شود؛ ولی افراد لاغر هم می توانند به این عارضه مبتلا شوند، از طرفی كاهش وزن به كاهش سلولیت كمك می كند. یكی از مهمترین دلایل سلولیت، عوامل وراثتی است. یعنی احتمال سلولیت در افرادی كه در خانواده خود سابقه این حالت را دارند، بیشتر است. برخی از عوامل دیگر تاثیرگذار در این عارضه عبارتند از:
- رژیم غذایی نامناسب
- سوخت و ساز كند بدن
- عدم فعالیت
- تغییرات هورمونی
- كاهش آب
- افزایش چربی بدن
- ضخامت و رنگ پوست (سلولیت در افرادی كه پوست روشن دارند بیشتر دیده می شود)

**** نحوه درمان سلولیت

- برس زدن پوست
یكی از مهمترین روش های كاهش سلولیت، برس زدن پوست است.
بهتر است این كار هر روز قبل از استحمام انجام شود. برس در ابتدا باید با فشار كمی روی پوست قرارگیرد و پس از مدتی فشار افزایش یابد. برس پوست باید از پاها شروع شود و جهت آن به سمت قلب باشد. مدت زمان لازم برای این فرآیند باید حدود 5 دقیقه باشد، در این حالت پوست گل بهی رنگ می شود كه نتیجه اثر بخشی آن است.
برس پوست كاملا شخصی است و باید هفته ای یك بار شسته شود.

برس سلولیت


- ماساژ پوست
ماساژ پوست با تحریك جریان لنفی به كاهش سلولیت كمك می كند.
روش های درمانی مانند استفاده از كرم های برطرف كننده سلولیت، لیپوساكشن، لیزر، تحریك الكتریكی و حرارت درمانی نیز وجود دارند كه خیلی توصیه نمی شوند و ممكن است در برخی مواد علایم سلولیت را تشدید كنند.

محققان استفاده از غذاهایی با فیبر بالا و بدون چربی و شكر را در كاهش سلولیت موثر می دانند. نوشیدن آب كافی، فعالیت بدنی و كاهش وزن نیز در رفع سولیت موثر است.


ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.