تبیان، دستیار زندگی
کتاب «اسرار آفرینش» نوشته هارون یحیی با ترجمه علیرضا عیّاری ازسوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روانه بازار کتاب شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«اسرار آفرینش» برای نوجوانان 

کتاب «اسرار آفرینش» نوشته هارون یحیی با ترجمه علیرضا عیّاری ازسوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روانه بازار کتاب شد.

بخش کتاب وکتاب خوانی تبیان
اسرار آفرینش

به گزارش تبیان این کتاب با استفاده ازآیات قرآن مجید و تأثیر این آیات بر علوم مدرن، بر آن است تا راه های خود شناسی را برای نوجوانان تشریح کند.

عدنان اوکتار متولد سال 1956 میلادی در ترکیه با نام مستعار «هارون یحیی» را شاید بتوان برجسته ترین، معتبرترین و سرشناس ترین دانشمند غیر روحانی جهان اسلام دانست. بیشتر کتاب های او که بیش از 230 عنوان را شامل می شود به بسیاری از زبان های دنیا از جمله فارسی ترجمه شده اند

در این کتاب آمده است: « خداوند متعال درکلام بی نقص خود، قرآن کریم، بارها و بارها از ما خواسته است که در آفرینش جهان اندیشه کنیم و بی شک این اندیشه راهگشای ما برای درک هدف از خلقت و شناخت خالق بی همتای جهان خواهد بود. این کتاب، نمونه هایی شگفت انگیز از نظام خلقت را به ما معرفی می کند. نمونه هایی که می توانند درکنار همه آگاهی ها، ما را در ایمان به آفریدگار یکتا یاری کنند». در بخشی از این کتاب می خوانیم: «ژن ها علی رغم مسئولیت های حیاتی، چیزی جز اتم های بی هدف و ناآگاه نیستند. بنابراین، آیا این نظم برتر، آگاهانه و بی نقص متعلق به آن هاست؟ هر ژن که معجزه بی نظیر خلقت است، به جای پیروی از یک الگوی فرضی، از اراده خداوند تبعیت می کند. شواهد این امر در اطراف ما وجود دارد، در غیر این صورت اگر خدا نخواهد، چگونه یک ژن ناآگاه می تواند این اعمال شگفت انگیز را انجام دهد؟»...
عدنان اوکتار متولد سال 1956 میلادی در ترکیه با نام مستعار «هارون یحیی» را شاید بتوان برجسته ترین، معتبرترین و سرشناس ترین دانشمند غیر روحانی جهان اسلام دانست. بیشتر کتاب های او که بیش از 230 عنوان را شامل می شود به بسیاری از زبان های دنیا از جمله فارسی ترجمه شده اند و تا به امروز (به گواهی وبگاه رسمی خود او) بالغ بر 230 کتاب در موضوعات مذهبی، علمی و سیاسی نوشته است.

چنانچه سری به وبگاه کودکان او بزنید، با 14 جلد از کتاب هایی روبه رو خواهید شد که او برای کودکان
و نوجوانان نوشته است. همه این کتاب ها نیز تاکنون توسط مترجم برجسته كشورمان، علیرضا عیّاری،
ترجمه و توسط ناشران مختلف منتشر شده اند که از آن جمله اند؛ «دنیای شگفت انگیز بدن ما»،
«دنیای شگفت انگیز اطراف ما» و «دنیای حیوانات» که هر سه کتاب توسط کانون پرورش فکری
کودکان و نوجوانان منتشر شده اند.
چاپ سوم كتاب اسرار آفرینش (تمام رنگی) در120 صفحه،  شمارگان پنج هزار نسخه و بهای 6500 تومان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.