تبیان، دستیار زندگی
رقابت های لیگ های اروپایی تنها در اسپانیا هیجان انگیز دنبال می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لالیگا مهیج تر از سایر لیگ ها

رقابت های لیگ های اروپایی تنها در اسپانیا هیجان انگیز دنبال می شود

بخش ورزشی تبیان
لالیگا

احتمالا این فصل هم در بوندس لیگا خبری از شگفتی نیست و باید منتظر بیست وششمین قهرمانی بایرن باشیم. در لوشامپیونا هم همانطور که انتظار می رفت پاری سن ژرمن توانست به یک قهرمانی زودهنگام دست پیدا کند. در لیگ برتر انگلیس هم لستر خودش را برای یک قهرمانی تاریخی آماده کرده و به نظر غیرقابل دسترس می رسد و در سری A هم بعید به نظر می رسد نوار قهرمانی های متوالی یوونتوس قطع شود اما در اسپانیا شرایط کاملا متفاوت است و در فاصله 4 هفته مانده به پایان رقابت ها همچنان مثلث قهرمانی برای فتح هشتادوپنجمین دوره لالیگا تلاش می کنند.
 در پایان هفته سی ام رقابت های لالیگا زمانی که بارسلونا با 9 امتیاز اختلاف نسبت به اتلتیکومادرید در صدر جدول قرار داشت و رئال مادرید را هم در 12 امتیازی خود می دید خیلی ها پرونده این فصل رقابت های لیگ اسپانیا را بسته می دانستند. همه منتظر تداوم درخشش مثلث آتشین نوکمپ و ادامه پیروزی های آبی اناری ها بودند اما تساوی مقابل ویارئال در هفته سی ام و به دنبال آن باخت در ال کلاسیکو شروعی بود برای روزهای بد بارسایی ها. بعد از شکست تلخ در ال کلاسیکو، بارسا مقابل سوسیداد و والنسیا هم باخت تا بعد از 13 سال یک بار دیگر آبی اناری ها 3 باخت متوالی در لالیگا را تجربه کنند. از دست دادن 11 امتیاز در 4 بازی باعث شد تا یک بار دیگر رقابت به لالیگا بازگردد و حالا در حالی که فقط 4 هفته تا پایان رقابت ها باقی است 3 تیم بارسا، اتلتیکومادرید و رئال برای رسیدن به جام قهرمانی کورس گذاشته اند. در حال حاضر بارسلونا با 79 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و اتلتیکومادرید نیز با همین امتیاز و با توجه به بازی رودررو در رتبه دوم سایه به سایه تیم اول ایالت کاتالان حرکت می کند.
 رئال مادرید نیز به لطف نتایج اخیر خود توانسته به یک امتیازی رقیب دیرینه خود برسد. در هفته سی وچهارم بارسلونا موفق شد با درخشش غیر قابل تصور لوئیس سوارز با 8 گل لاکرونیا را در یکی از بازی های سخت خارج از خانه خود شکست دهد. شاگردان دیگو سیمئونه هم در سن مامس مقابل اتلتیکو بیلبائو به میدان رفتند و با درخشش دوباره بازیکن احیا شده خود، فرناندو تورس توانستند با یک گل حریف سختکوش خود را از پیش رو بردارند. ضلع سوم مدعیان قهرمانی یعنی رئال مادرید نیز در یک دیدار دشوار خانگی به مصاف ویارئال رفت و موفق شد با ارائه نمایشی دلپذیر در شبی که کریس رونالدو نتوانست گلزنی کند با 3 گل حریفش را شکست دهد.
 حالا فقط 4 هفته به پایان رقابت ها باقی مانده و با توجه به شرایط جدول رده بندی، بارسلونا می تواند سرنوشت رقابت های این فصل را رقم بزند. شاگردان لوئیز انریکه در 4 هفته آتی در نوکمپ به مصاف گیخون می روند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد می توانند به 3 امتیاز این بازی خانگی دست یابند. بازی در خانه بتیس دیگر بازی بارسایی ها خواهد بود. در هفته ماقبل پایانی رقابت ها بارسا باید در نوکمپ پذیرای اسپانیول دیگر تیم ایالت کاتالان باشد و در نهایت بازی در خانه گرانادا آخرین ایستگاه آبی اناری ها خواهد بود. اتلتیکو نیز مانند بارسلونا تا پایان، مسیر چندان دشواری ندارد.
راه راه پوشان مادریدی در 4 بازی باقی مانده باید در خانه به مصاف تیم های مالاگا، رایووایکانو و سلتاویگو بروند و در تنها بازی خارج از خانه خود میهمان لوانته باشند. با توجه به تقویم بازی ها مسیر رئال نسبت به 2 مدعی دیگر به مراتب سخت تر به نظر می رسد. کهکشانی ها در 4 دیدار باقی مانده خود 3 بازی خارج از خانه دارند. بازی در خانه تیم های رایووایکانو، سوسیداد و لاکرونیا به هیچ عنوان بازی های آسانی به حساب نمی آیند. به این 3 بازی سخت بازی خانگی مقابل والنسیا را هم باید اضافه کنیم؛ تیمی که با مربی جدید خود خوب نتیجه می گیرد.
در این کورس نفس گیر که احتمالا تا هفته پایانی ادامه خواهد داشت بارسلونا یک برگ برنده در دست دارد. آن ها با آسودگی بیشتری تمام تمرکز خود را معطوف لالیگا خواهند کرد اما رئال و اتلتیکو 2 بازی سخت در نیمه نهایی لیگ قهرمانان را در پیش رو خواهند داشت و این مسئله ممکن است روی عملکرد این 2 تیم مادریدی در کورس قهرمانی لالیگا تاثیرگذار باشد. با تمام این تفاصیل باید منتظر ماند و دید که در نهایت جام قهرمانی این فصل در دست کدام کاپیتان آرام خواهد گرفت.


منبع : خراسان