تبیان، دستیار زندگی
رقابت های جهانی گزینشی کشتی فرنگی المپیک 2016 برزیل از ساعت 4:30 بامداد دیروز در اولان باتور مغولستان آغاز شد. شوک بزرگ کشتی ما مربوط به حمید سوریان بود، نماینده وزن 59 کیلوگرم کشورمان بعد از پیروزی در دور اول در دور دوم مغلوب شد و با توجه به شکست حریفش ا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نابغه کشتی روی نوار ناکامی

رقابت های جهانی گزینشی کشتی فرنگی المپیک 2016 برزیل از ساعت 4:30 بامداد دیروز در اولان باتور مغولستان آغاز شد. شوک بزرگ کشتی ما مربوط به حمید سوریان بود، نماینده وزن 59 کیلوگرم کشورمان بعد از پیروزی در دور اول در دور دوم مغلوب شد و با توجه به شکست حریفش از گردونه مسابقات کنار رفت تاجامعه کشتی را بابت صعودش به مسابقات المپیک نگران کند.

بخش ورزشی تبیان
سوریان

حمید سوریان در این رقابت ها پس از یک برد مقابل آمویان ارمنستانی که با نتیجه ۷ بر ۴ به دست آمد در دور دوم به مصاف ایوو آنگلوف بلغار و دارنده مدال طلای جهان و اروپا در سال ۲۰۱۳ رفت و در حالی که یک دقیقه مانده به پایان مبارزه ۴ بر ۲ از حریف پیش بود با تحلیل شدید نیروی جسمانی 7 امتیاز از دست داد تا در نهایت نتیجه این مبارزه ۹ بر ۴ به سود آنگلوف شود. از آنجا که نفرات اول تا سوم این رقابت ها سهمیه المپیک را به دست می آورند، سوریان این شانس را داشت تا با صعود رقیبش به فینال به گروه بازنده ها برود و برای رسیدن به مدال برنز و سهمیه المپیک تلاش کند، اما این انتظار بیهوده بود چرا که آنگلوف بلغاری در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کیم سیونگ هاک از کره جنوبی 9 بر صفر شکست خورد تا سوریان ضمن حذف از این رقابت ها شانس خود را برای رسیدن به سهمیه المپیک در این مرحله از دست بدهد. این برای سومین مرتبه بود که سوریان در رسیدن به سهمیه المپیک ریو در برزیل ناکام ماند.  دارنده ۷ مدال طلای جهان و المپیک شهریور ماه سال گذشته در حالی که احد پازاج سرمربیگری تیم ملی را بر عهده داشت در مسابقات جهانی لاس وگاس در حالی که این شانس را داشت تا در بین ۶ نفر نخست قرار گیرد اما با ارائه یک نمایش دور از انتظار از این رقابت ها کنار رفت. مسابقات گزینشی قزاقستان دومین میدانی بود که سوریان این بار با سرمربیگری محمد بنا در آن شرکت کرد اما باز هم با ارائه یک نمایش ضعیف در همان دور نخست مقابل نماینده نه چندان مطرح ژاپن شکست خورد و با حذف از این رقابت ها برای دومین بار از رسیدن به سهمیه المپیک بازماند.
باتوجه به اینکه سوریان به تازگی در مسابقات قزاقستان شرکت کرده بود و به علت فشار ناشی از کاهش دوباره وزن، بسیاری از کارشناسان از جمله اعضای شورای فنی کشتی فرنگی مخالف حضور او در این رقابت ها بودند، اما محمد بنا در حالی که قرار بود سامان عبدولی جوان را عازم این مسابقات کند در واپسین روزهای باقی مانده به مسابقات سوریان را جانشین عبدولی کرد. حال آخرین فرصت برای کسب سهمیه المپیک، مسابقات استانبول ترکیه است که کار به مراتب سخت تری در انتظار نماینده ایران برای کسب سهمیه المپیک است، چرا که تنها فینالیست های هر وزن می توانند جواز حضور در المپیک را به دست بیاورند اعضای شورای فنی پیش ازاین تاکید کرده بودند در صورتی که سوریان در مسابقات مغولستان موفق به کسب سهمیه نشود فرد دیگری که به احتمال زیاد سامان عبدولی است جایگزین او در این رقابت ها خواهد شد، اما در همین مسابقات قاسمی نماینده سنگین وزن کشتی فرنگی ایران با صعود به فینال رقابت های گزینشی المپیک در مغولستان موفق شد پنجمین سهمیه المپیک را برای ایران به دست بیاورد.


منابع : ایسنا ، فدراسیون کشتی