تبیان، دستیار زندگی
مسئولان در دولت و مجلس در قبال حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان وظیفه شرعی و اخلاقی دارند که باید به آن بپردازند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دولت به روند حرکتی خود سرعت بخشد

مسئولان در دولت و مجلس در قبال حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان وظیفه شرعی و اخلاقی دارند که باید به آن بپردازند.

بخش سیاست تبیان
فلاحت

حشمت الله فلاحت پیشه منتخب مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم ، با اشاره به ضرورت حل مشکل بیکاری در کشور اظهار داشت: در هر دقیقه 5 نفر به آمار بیکاران کشور اضافه می شود و دولت در حدود 8 سال از وظیفه خود برای ایجاد هشتصد و 50هزار شغل عقب است.

طرح تحول سلامت در اصل طرح خوبی است ولی به صورت وارونه اجرایی شده، در این طرح ابتدا باید پیشگیری در نظر گرفته می شد ولی از درمان شروع کرده اند که بر اثر آن 9هزار میلیارد تومان که که این عدد نزدیک به عملکرد عمرانی دولت است، هزینه ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه بیکاری اجتماعی ترین مشکل اقتصادی کشور است، تصریح کرد: مسئولان در دولت و مجلس در قبال حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان وظیفه شرعی و اخلاقی دارند که باید به آن بپردازند.

فلاحت پیشه برهمین اساس خاطرنشان کرد: مسئولان برنامه های اقتصادی کشور، نباید مشکلات را سیاسی ببینند. دولت گذشته نقاط مثبتی در حوزه توسعه داشته که دولت یازدهم باید با تکرار نکردن نکات منفی، اقدامات مثبت دولت قبلی را ادامه بدهد؛ مواردی مانند عدالت توسعه ای و عدالت مدیریتی که نمود آن سفرهای استانی بود از خوبی هایی بوده که مردم به جای اینکه خدمت وزیران بروند، وزیران خدمت مردم می رفتند و بر اساس خصوصیات مکانی در جریان سفر استانی تصمیم برای حل مشکلات منطقه گرفته می شد.

منتخب مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم با بیان اینکه دولت یازدهم باید به تنبلی کابینه دولت پایان بدهد، گفت: طرح تحول سلامت در اصل طرح خوبی است ولی به صورت وارونه اجرایی شده، در این طرح ابتدا باید پیشگیری در نظر گرفته می شد ولی از درمان شروع کرده اند که بر اثر آن 9هزار میلیارد تومان که که این عدد نزدیک به عملکرد عمرانی دولت است، هزینه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: نود درصد پول این طرح عملا هدر می رود و فقط درآمد برخی افراد افزایش پیدا می کند بدون اینکه سلامت مردم ارتقا پیدا یابد.

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس با ابراز اینکه طرح مسکن مهر باید ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم نباید از زیر بار تکمیل پروژه مسکن مهر شانه خالی کند، حدود 70 درصد درآمد برخی اقشار مردم صرف هزینه مسکن می شود که با این طرح صاحبخانه شده اند؛ متاسفانه بسیاری از اقشار مختلف مردم آرزوی داشتن مسکن را با خود به گور می بردند که با اجرای این طرح می توان به این مسئله پایان داد.

فلاحت پیشه با اشاره به برخی تصمیم گیری ها درباره مسکن مهر در پایان تاکید کرد: برخی با نگاه اشرافی گری به توسعه نگاه می کنند که باید این نوع نگاه تغییر پیدا کند.


منبع : تسنیم

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .