تبیان، دستیار زندگی
با توجه به مشکلاتی که در خصوص نقل و انتقالات بانکی و ارزی بین بانکهای ایرانی و بانکهای بزرگ اروپایی وجود دارد کمیسیون وقت زیادی را در سطح کارشناسی و معاونین به این موضوع اختصاص داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امضای قرارداد سازمان انرژی اتمی آمریکا

با توجه به مشکلاتی که در خصوص نقل و انتقالات بانکی و ارزی بین بانکهای ایرانی و بانکهای بزرگ اروپایی وجود دارد کمیسیون وقت زیادی را در سطح کارشناسی و معاونین به این موضوع اختصاص داد.

بخش سیاست تبیان
بعیدی نژاد

به گزارش تبیان به نقل از حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید بعیدی نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت خارجه در خصوص نشست کمیسیون مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ١+٥ گفت: نشست کمیسیون مشترک طی روزهای پنجشنبه و جمعه در سطح کارشناسی و معاونین سیاسی در وین برگزار شد.

وی افزود: اعضای کمیسیون، مسائل هسته ای و موضوع لغو تحریم ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

بعیدی نژاد در صفحه تلگرام خودش در این باره اضافه کرد: با توجه به مشکلاتی که در خصوص نقل و انتقالات بانکی و ارزی بین بانکهای ایرانی و بانکهای بزرگ اروپایی وجود دارد کمیسیون وقت زیادی را در سطح کارشناسی و معاونین به این موضوع اختصاص داد.

وی ادامه داد: در همین چارچوب و پیرو جلسه آقای دکتر ظریف در سه روز قبل راههای متنوعی برای حل این مشکلات مورد بحث قرار گرفت. برای پیگیری موثرتر حل مشکلات، طرفها تفاهم کردند که یک گروه کاری ویژه برای تضمین اجرای لغو تحریمها تشکیل دهند که بتواند با تمرکز بیشتر بر روی مباحث اجرایی، مشکلات فراروی ایران را حل و فصل کنند.

بعیدی نژاد گفت: آقای دکتر ظریف نیمه شب امشب بوقت تهران نیز برای پیگیری حل مشکلات فرارو با آقای کری در نیویورک ملاقات خواهند کرد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در حاشیه جلسه امروز کمیسیون نهایی شد امضای قرارداد بین سازمان انرژی اتمی ایران و شرکتهای آمریکایی برای فروش 32 تُن آب سنگین بود.


منبع : خبرگزاری باشگاه خبرنگاران
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .