تبیان، دستیار زندگی
یک تحلیلگر فرانسوی در یادداشتی از علاقمندی اتحادیه اروپا برای گشایش دفتر نمایندگی در تهران خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در تهران

یک تحلیلگر فرانسوی در یادداشتی از علاقمندی اتحادیه اروپا برای گشایش دفتر نمایندگی در تهران خبر داد.

بخش سیاست تبیان

اتحادیه اروپا

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر ، سفر اخیر «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه هیاتی از کمیسرهای اروپایی به ایران حکایت از اهمیت این کشور برای بروکسل دارد.

«کلود فوکه» در یادداشتی که در یکی از روزنامه فرانسوی به چاپ رسانده ، آورده است: بروکسل در تلاش است تا گفتگو و همکاری با تهران را گسترش داده و در همین راستا دفتری را در تهران تاسیس کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  معتقد است که به سود اروپایی ها و ایران است به نحوی عمل کنند که بانک ها در ایران وارد شده و از ورود به این کشور بیمی نداشته باشند .

وی با بی سابقه خواندن چنین اقدامی نوشت: زمانی که اتحادیه اروپا کشوری را برای تاسیس دفتر نمایندگی انتخاب می کند به معنای مهم و استراتژیک بودن آن کشور برای اروپایی است.

اروپایی ها خواهان برخورداری از هر نوع رابطه ای نیستند، بلکه تاریخ نشان داده که معمولا انگشت اشاره شان به سمت کشورهای دارای ظرفیت و پتانسیل بالا نشانه می رود.

پس از تحقق اجرایی شدن برجام، آمریکا همچنان برخی از مجازات های خود از جمله تحریم های بانکی را حفظ کرده است و بانک های آمریکایی به طور مستقیم یا غیر مستقیم حق ندارند با ایران تعامل داشته باشند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا معتقد است که به سود اروپایی ها و ایران است به نحوی عمل کنند که بانک ها در ایران وارد شده و از ورود به این کشور بیمی نداشته باشند و این رویکرد ضمن سهولت در تعهد اقتصادی جدید از آن پشتیبانی می کند.


منبع : خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .