تبیان، دستیار زندگی
مسابقات بین المللی بهترین عرصه برای جذب مردم به قرآن است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقات بین المللی بهترین عرصه برای جذب مردم به قرآن است

قرآن

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: باید تلاش کنیم تا همه آحاد مردم نسبت به گستردگی، عمق وضرورت برگزاری این مسابقات آگاه شوند.

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، درباره سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران گفت: به اعتقاد من تا کنون مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در هدف گذاری تا حدود بسیار زیادی موفق بوده است و توانسته به اهدافی که داشته است نیز دست پیدا کند.

وی در ادامه با بیان اینکه فضاسازی‌های خوبی برای عامه مردم داشته است، اظهار داشت: به اعتقاد من توانسته فضاسازی خوبی در جذب مردم برای حضور در این مسابقات راداشته باشد، شاید تا حدودی مسئولان اقبال چندان زیادی نکرده باشند که البته آن هم به دلیل درگیری‌های شغلی و گرفتاری‌های دیگر بوده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در ادامه با تأکید بر اینکه این مسابقات توانسته است در بین آحاد جامعه تأثیرگذاری خاص خود را داشته باشد، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم این تأثیرگذاری در مراتب بسیار بالاتری دیده شود باید اطلاع‌رسانی مسابقات را به بهترین وجه ممکن انجام دهیم، علاوه بر این نیز باید از آحاد مرد نیز برای دیدن مسابقات به صورت حضوری و غیرحضوری دعوت به عمل بیاید.

افتخاری اذعان کرد: باید گستردگی، عمق کار و ضرورت برگزاری این مسابقات و اثرگذاری آن را برای همه روشن کنیم و تلاش کنیم تا حضور مردم در این مسابقات را برای همه توجیه کنیم.

وی گفت: حضور مردم در این مسابقات هم برای خود مردم سرشار از معرفت و آشنایی با تلاوت و حفظ قرآن کریم است و هم اینکه باعث برگزاری باشکوه‌تر مسابقات بین‌المللی قرآن ایران و توجه بیش از پیش سایر جوامع به آن خواهد شد.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی افزود: در زمینه استقبال فعالان قرآنی سایر کشورهای اسلامی از این مسابقات نیز همه شاهد هستیم که هر سال نسبت به سال قبل قاریان و حافظان بیشتری در مسابقات حضور می‌یابند و این باعث شده تا اعتبار این مسابقات در دنیای اسلام برای همه مشخص شود.

افتخاری اظهار کرد: همه شاهد بوده‌ایم که حضور قاریان و حافظان از کشورهای دیگر با دستاوردهای بسیار مطلوبی برای آنها همراه بوده است و باعث شده تا به توانمندی‌های بیشتر در این عرصه دست پیدا کنند و هم اینکه از نزدیک با توانمندی‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران آشنا شده و به عنوان یک سفیر برای فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی ایران اسلامی در کشور خود تبدیل شوند. البته این را نیز نباید فراموش کنیم که شرکت کنندگان خارجی در این مسابقات تجربیات بسیار گران سنگی را به کشور خود منتقل می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه می‌توانیم از حضور این افراد در کشور برای خنثی‌سازی تبلیغات منفی دشمنان کشورمان استفاده کنیم، گفت: زمانی که مسابقات برگزار می شود با توجه به همکاری صدا و سیما و رسانه‌های دیگر کمک می کند هم اینکه چند روزی در کشورمان ی چتر قرآنی گسترده شود و مردم بسیار بیشتر با فضای قرآنی آشنا شده و از آن استفاده ببرند، بسیاری مترصد این هستند که این مسابقات آغاز شود تا به همراه خانواده در این مسابقات حضور داشته باشند تا بهره‌های معنوی بسیار بالایی ببرند.

وی در پایان با اشاره به انتخاب شعار «یک کتاب، یک امت» برای این دوره از مسابقات اذعان کرد: قطعاً این شعار می‌تواند اثرگذاری خوبی برای اتحاد بیشتر داشته باشد و همچنین بتواند اکثریت مردم را جذب این مسابقات و حضور در محل برگزاری آن کند.


خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .