تبیان، دستیار زندگی
<p>سیداحمد مومنی رخ عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها دامان نماینده شرکت تالس قرارداد خرید 3 دستگاه رادار برای نصب در فرودگاه های مهر آباد? شیراز و بندرعباس را در حضور دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران و آلن ویدالیس وزیر حمل و نقل? دریا و شیلات فران
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجهیز 3 فرودگاه ایران با رادارهای فرانسوی

سیداحمد مومنی رخ عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها دامان نماینده شرکت تالس  قرارداد خرید 3 دستگاه رادار برای نصب در فرودگاه های مهر آباد٬ شیراز و بندرعباس را در حضور دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران و آلن ویدالیس وزیر حمل و نقل٬ دریا و شیلات فرانسه امضا کردند.

بخش اقتصاد تبیان
رادارهای فرانسوی

به گفته مومنی رخ ایران در سال 84 قراردادی به ارزش 32 میلیون یورو با شرکت تالس برای خرید 5 رادار منعقد کرد که 4 سیستم راداری تحویل ایران شد اما تحویل رادار پنجم برای نصب در فرودگاه بندرعباس با روی کار آمدن دولت سارکوزی همزمان شد و با وجودی که ایران 15 درصد مبلغ قرارداد را پرداخت کرده بود، تحویل آن انجام نشد.

وی افزود: سال گذشته در مناقصه خرید رادار مراقبت پرواز، چند شرکت اروپایی شرکت کردند و شرکت تالس برنده مناقصه شد. براساس مذاکرات با شرکت تالس توافقی به دست آمد که در قالب خرید رادارهای جدید٬ قرارداد سال 84 هم اصلاح و رادار فرودگاه بندرعباس نیز تحویل ایران شود.


منبع: خبرگزاری تسنیم

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .