تبیان، دستیار زندگی
اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف در سه مسجد آستارا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف در سه مسجد آستارا

اعتکاف

حجت الاسلام ابراهیم حاتمی عصر سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این طرح با هدف ترویج فرهنگ قرآنی هم زمان با آغاز آیین اعتکاف در شهرستان آستارا اجرا می شود.
وی ایجاد علاقه و مانوس شدن شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف با قرآن و آموزه های انسان ساز را از جمله اهداف دیگر این طرح خواند و افزود: قرائت صحیح حمد و سوره و اذکار نماز از نظر اعراب و تلفظ حروف ، اجرای زنده تلاوت قرآن و اذان در مراسم اذانگاهی صبح، ظهر و مغرب از جمله برنامه هایی است که در قالب این طرح اجرا می شود.
وی با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در بین نسل نوجوان و جوان اضافه کرد: باید به اقتضا و فراخور سن مخاطبان به برنامه های فرهنگی و قرآنی توجه داشت.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا با اشاره به اینکه در این طرح قرآنی از اساتید برجسته شهرستانی در راستای آموزش قرآن در اعتکاف بهره مند می شویم ، افزود: آیین معنوی اعتکاف فرصت نیکویی برای اشاعه آیات نورانی قرآن کریم در سطح مساجد است.
حجت الاسلام حاتمی اضافه کرد: مراسم اعتکاف از نماز صبح روز 13 رجب مصادف با دوم اردیبهشت ماه به مدت سه روز در مسجد جامع آستارا ، مسجد آبروان و مسجد عباسیه شهرستان آستارا برگزار می شود.
وی اظهار کرد: قرائت قرآن ، برپایی نماز به شکل جماعت ، برگزاری گفتمانهای دینی ، قرائت دسته جمعی زیارت آل یاسین ، برگزاری مسابقه احکام ، سخنرانی های اخلاقی همراه با جلسات پرسش و پاسخ در خصوص مسائل شرعی از جمله برنامه های مهم امسال مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان آستارا است.
شهرستان آستارا در غرب استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105/6070


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .