تبیان، دستیار زندگی
آیا شده که از چهره خوشایند و پوست شفاف متخصص پوستی که به او مراجعه کرده اید شگفت زده شوید و این که چطور حتی با وجود سن نسبتا بالایش تا این حد خوب مانده است؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هدی بانکی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رازهای زیبایی که متخصصان پوست به آنها قسم می خورند!

آیا شده که از چهره خوشایند و پوست شفاف متخصص پوستی که به او مراجعه کرده اید شگفت زده شوید و این که چطور حتی با وجود سن نسبتا بالایش تا این حد خوب مانده است؟

هدی بانکی-بخش زیبایی تبیان
پوست زیبا

اگر از این پزشکان بپرسید، آنها این بی عیب و نقص بودن صورت شان را به دو چیز حواله می دهند: شستشوی شبانه و استفاده از ضدآفتاب در طول روز. اما گول نخورید! آنها ترفندهای زیادی در آستین شان دارند که جوش نمی زنند، پوست شان حفره ندارد، صاف و بدون چروک است، کک و مک ندارند، و خلاصه می درخشند. ما نکاتی را برای تان می گوییم که متخصصان پوست روزانه به آن ها پایبند بوده  و در واقع جزو عادات درست شان است.

آلودگی جذب کن ها را فراموش نمی کنند

آنها هر روز حوله صورت شان را عوض می کنند. حوله، زمینه مساعدی برای رشد باکتری ها دارد؛ گرما، رطوبت و سلول های مرده فراوان.
آنها شب ها هنگام شستن صورت، همیشه موها را کاملا عقب می زنند و قسمتی را که درست کنار خط رویش مو است کاملا تمیز کرده و می شویند، در حالی که بیشتر افراد از این قسمت غافل هستند. مو، مانند مگنت در برابر آلودگی و کثیفی عمل می کند و اگر این قسمت یعنی خط رویش مو تمیز نباشد، در تمام مدت خواب آلودگی های موجود در این ناحیه روی صورت پخش خواهد شد.

به رتینوئیدها ایمان دارند!

این هم خانواده ویتامین آ، باعث افزایش تولید کلاژن می شود، پوست را در برابر چین و چروک ها مستحکم، انعطاف پذیر و مقاوم نگه می دارد. استفاده از این ویتامین چند بار در هفته، به مرور زمان تاثیری فوق العاده ای دارد.

پوست شان را خشک نگه نمی دارند

وقتی که پوست بعد از شستشو هنوز کمی رطوبت دارد از محصولات مرطوب کننده استفاده می کنند، یعنی فورا بعد از پاکسازی و شستشوی پوست که هنوز لایه نازکی از رطوبت روی صورت هست، کرم می مالند. شاید روی محصولات نوشته شده باشد: روی پوست خشک، اما خیلی بهتر است که اجازه دهید رطوبت روی پوست به جذب بهتر کرم کمک کند.

زیاد آب می نوشند

صورت، برای شاداب و تُپل و نرم و درخشان جلوه کردن به رطوبت نیاز دارد. مرطوب کننده هایی که حاوی اسید هیالورونیک هستند، آب رسان های فوق العاده ای اند، عنصری که می تواند ده برابر وزن خودش آب حفظ کند. همچنین روزانه 8 تا 10 لیوان آب می نوشند تا پوست شان از درون هم به اندازه کافی آب رسانی شود.

روغن را به کرم ها ترجیح می دهند

یکی از متخصصان پوست که سن بالایی هم دارد می گوید:" من هر روز از ترکیب  روغن زیتون و آب برای تمیز و مرطوب کردن پوستم استفاده می کنم و هیچ لک یا چروکی روی صورتم ندارم. روغن زیتون، مرطوب کننده فوق العاده ای بوده  و پاک کننده بسیار خوبی است، حتی ریمل را هم در عرض چند ثانیه کاملا پاک می کند بدون اینکه به مژه ها آسیب بزند.

به سِرُم پوست معتاد هستند!

چشم های تان را نسابید! پوست پلک چشم، نازک ترین پوست بدن است و بیشتر در معرض پیری و چروک قرار دارد. برای پاک کردن آرایش چشم ها، می توانید روی پلک ها و اطراف چشم، وازلین یا مرطوب کننده بمالید و 5 دقیقه اجازه دهید آرایش چشم های تان با حرارت بدن، در کرم حل شود، سپس با یک پد کتانی یا یک دستمال نرم پاکش کنید

بعد از شستن صورت، سرم اولین چیزی است که به پوست صورت شان می رسد. صبح ها از سرم حاوی آنتی اکسیدان استفاده می کنند که دارای ویتامین ث برای مبارزه با رادیکال های آزاد می باشد. بعدازظهرها هم از سرمی استفاده می کنند که حاوی فاکتورهای رشد یا مشتقات سلول بنیادین است؛ یعنی واحدهای سازنده پوست که تولید کلاژن و الاستین نموده و پوست را روسازی می کند. سپس سراغ مرطوب کننده می روند و از ضد آفتاب استفاده می کنند.

همیشه کنار تختخواب شان کرم مخصوص لب موجود است

صبح ها بعد از بیدارشدن از خواب، از مرطوب کننده لب استفاده می کنند. این محصولات، به پوست لب آب رسانی کرده و از خشکی و پوسته شدن پیشگیری می نمایند.

توجه خاصی به چشم های شان دارند

چشم ها اولین چیزی هستند که علائم پیری را بروز می دهند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند، بنابراین ارزش پرداخت هزینه برای داشتن کرم جداگانه را دارند. صبح ها از محصولی استفاده کنید که حاوی کافئین بوده و به برطرف کردن پف زیر چشم های تان کمک کند، برای شب ها نیز محصولی را انتخاب کنید که حاوی فاکتورهای رشد بوده و در طول شب دور چشم های تان را احیا کند.

نسبت به دمای آب حمام دقیق هستند

اگر دمای آبی که با آن حمام می کنید خیلی زیاد باشد، چربی طبیعی پوست تان را از بین برده و باعث خارش و خشکی خواهد شد. می توانید حدود سه دقیقه قبل از بیرون آمدن از زیر دوش، از یک مرطوب کننده که حاوی تنظیم کننده pH است استفاده نمایید.

برای شستن صورت، منتظر زمان خواب نمی مانند

به محض رسیدن به خانه صورت شان را می شویند، حتی اگر اواسط بعدازظهر باشد و هنگام ورزش و تمرین و عرق ریختن هم آرایش روی صورت ندارند و اگر هم داشته باشند، به محض اتمام فعالیت و وقتی که هنوز عرق دارند و حفره های پوست شان باز است آن را شستشو می دهند.

تدابیر خاصی برای پاک کردن آرایش صورت شان دارند

یک قانون طلایی: چشم های تان را نسابید! پوست پلک چشم، نازک ترین پوست بدن است و بیشتر در معرض پیری و چروک قرار دارد. برای پاک کردن آرایش چشم ها، می توانید روی پلک ها و اطراف چشم، وازلین یا مرطوب کننده بمالید و 5 دقیقه اجازه دهید آرایش چشم های تان با حرارت بدن، در کرم حل شود، سپس با یک پد کتانی یا یک دستمال نرم پاکش کنید. حتی اگر پوست چرب و مستعد آکنه هم دارید می توانید این روش را بکار ببرید چون نواحی چشم، فولیکول مو یا حفره ندارد تا چربی ایجاد کرده و مسدود شود.

آنها فقط به صورت شان توجه نمی کنند

حواس تان به پوست گردن تان هم باشد! از کرمی که برای صورت تان استفاده می کنید در ناحیه گردن هم بکار ببرید. خیلی از افراد سن شان را در پوست گردن شان بروز می دهند زیرا سالهای سال از آن غافل بوده اند. می توانید از همان سرم ها، مرطوب کننده ها و ضدآفتابی که روی صورت تان استفاده می کنید برای گردن تان هم بکار ببرید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.