تبیان، دستیار زندگی
لب یكی از نواحی پوست است كه بیشتر از هر جای دیگر در معرض هوا و آفتاب قرار دارد و به همین علت هم بیشتر مستعد مشكل خشكی و ترك خوردگی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رموز زیبایی واقعی لب ها

لب یكی از نواحی پوست است كه بیشتر از هر جای دیگر در معرض هوا و آفتاب قرار دارد و به همین علت هم بیشتر مستعد مشكل خشكی و ترك خوردگی است.

فرآوری : لیلا عشقی-بخش زیبایی تبیان
زیبایی لب

داشتن لب های ترك خورده، خشك و سوزان بی تردید آزارنده است. برای بسیاری از كارهایی كه در طول روز انجام می دهیم، از همین لب ها استفاده می كنیم. لب اگر سالم نباشد، حتی نمی توانیم راحت غذا بخوریم، حرف بزنیم یا لبخند بزنیم.  برای داشتن لبهای زیبا و جذاب نباید حتما به سراغ جراحی های مختلف و به جان خریدن عواقب و عوارض آنها رفت بلکه زیبایی واقعی آنها در دستان خود شماست.

برای داشتن لبهای زیبا در این بخش نکاتی بسیار موثر را به شما توصیه میکنیم.

1. پوست خشک را بزدایید

تنفس از راه بینی بهترین راه تنفس است چرا که تنفس از راه دهان خشکی لب را به بار می آورد

برنامه مراقبت از لب هایتان را با زدودن پوست های خشک لبتان شروع کنید. یک روش خوب برای این کار استفاده از یک مسواک نرم و خشک است تا با ملایمت به لبتان بمالید. با این کار بدون اینکه لطمه ی زیادی به لبتان وارد کنید پوست مرده ی لبتان از بین خواهد رفت.

2. مرطوب کنید

از آنجایی که لب فاقد چربی طبیعی پوست است، برای اینکه آنرا نرم نگاه دارید نیاز دارید تا آنرا مرطوب کنید. از یک کرم ساده استفاده کنید: تنها مقدار کمی برای نرم نگاه داشتن لب کافیست. این کار مخصوصا زمانی که باد سرد در زمستان می وزد بسیار مهم است.

3. لب هایتان را نلیسید

مشکل اینجاست که اینکار لبتان را خشک می کند، پس دوباره به آن زبان می زنید... و این روند همچنان ادامه خواهد داشت. خیلی از خانم ها برای اینکه از خشک شدن لبشان جلوگیری کنند از بالم لب استفاده می کنند، اما همان طور که گفتم به اندازه ی مرطوب کننده تأثیر نخواهد داشت. بهرحال اگر شما از بالم لب استفاده می کنید، از انواع طعم دار آن دوری کنید، چرا که بیشتر دلتان می خواهد به لب هایتان زبان بزنید!

4. محافظت در برابر نور آفتاب

لب یکی از محدوده هایی است که معمولا هنگام محافظت در برابر نور آفتاب نادیده گرفته می شود. در حالی که محافظت از آن خیلی هم اهمیت دارد. محصولات فراوان و متنوعی برای محافظت از لب در برابر نور آفتاب وجود دارد. یکی از آن ها را تهیه کرده و استفاده ی منظم از آنرا فراموش نکنید.

5. عادات بد را ترک کنید

تمام رژلب های ارزان و حاوی مواد تقلبی دائمی و بودار را دور ریخته و هرگز از آنها استفاده نکنید

علاوه بر لیس زدن لب، عادات بد دیگری مانند کندن پوست های خشک لب یا گزیدن لب توسط دندان نیز وجود دارد. همه ی این عادات باعث خواهد شد تا لب هایتان تحریک شده و همیشه خشک، زخم یا پوسته پوسته باشند.

برای اینکه شرایط لبتان را بهتر کنید باید این عادات را ترک نمایید. بجای اینکه پوست خشک لبتان را با دندان جدا کنید، سعی کنید نکاتی که در بالا آورده شد را انجام دهید، مانند لایه برداری پوست مرده ی لب و مرطوب نگاه داشتن آن. امیدواریم که هر چه سریع تر لب های زیبایی پیدا کنید.

6. لبهایتان را گاز نگیرید

شاید متوجه نباشید اما گاز گرفتن و کندن پوست لبانتان باعث بد فرمی و زشتی لبها می شود.

7.رژلب را تنها استفاده نکنید

همیشه قبل از استفاده از رژلب یک نرم کننده طبیعی لب به لبانتان بمالید این کار باعث زیبا تر دیده شدن لبهایتان با رژ لب می شود.

8.رژ لب هایتان را جدا کنید

تمام رژلب های ارزان و حاوی مواد تقلبی دائمی و بودار را دور ریخته و هرگز از آنها استفاده نکنید.

9.آب بنوشید

نوشیدن آب به میزان کافی رطوبت لب ها را حفظ میکند.

10.درست تنفس کنید

تنفس از راه بینی بهترین راه تنفس است چرا که تنفس از راه دهان خشکی لب را به بار می آورد.

11.اسکراب روشن کننده ی خانگی

اگر لب های تان بی روح و خسته به نظر می رسند، با استفاده از این اسکراب ساده آنها را روشن و شاداب کنید: یک قاشق چایخوری شکر، یک قاشق چایخوری آبلیموی تازه و یک قاشق چایخوری عسل را با هم مخلوط نمایید؛ یک یا دو دقیقه روی لب های تان ماساژ بدهید؛ خشکی لب ها ناپدید شده و لب های تان صورتی می شوند.

12.آرام باشید

ماهیچه های لب خود را آرام کنید. ممکن است به علت تنش و فشار عصبی، لب هایتان را به هم فشار دهید، این کار باعث جذابیت کمتر لب های شما خواهد شد. یک روش برای اطمینان از آرام بودن ماهیچه های لب، کمی باز کردن لب ها از یکدیگر است. در این حالت، خط باریکی بین لب ها وجود خواهد داشت که هوا می تواند از آن عبور کند. انجام این کار نه تنها باعث آرام شدن لب های شما، بلکه همچنین باعث بزرگ تر به نظر رسیدن آن ها می شود. اگر به عکس مدل ها نگاه کرده باشید، متوجه خواهید شد که بسیاری از آن ها، لب های خود را قدری از هم باز کرده اند.



منبع : تناسب اندام ، سیمرغ ، آلامتو، نمناک


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.