تبیان، دستیار زندگی
اسپانسر پرسپولیس این روزها نقشی بیش از این اسپانسر را ایفا می کند.از آنجایی که این اسپانسر برای استقلال هم فعالیت می کند در خواسته ای عجیب از بازیکنان خواسته کاری به 4 نداشته باشند!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خواسته عجیب اسپانسر قرمزها از بازیکنان پرسپولیس

عدد 4 را نشان ندهید!

اسپانسر پرسپولیس این روزها نقشی بیش از این اسپانسر را ایفا می کند.از آنجایی که این اسپانسر برای استقلال هم فعالیت می کند در خواسته ای عجیب از بازیکنان خواسته کاری به 4 نداشته باشند!

مهدی طاهرخانی - بخش ورزشی تبیان
 پرسپولیس ، استقلال

وقتی روز نخست مشخص شد که اسپانسر روی پیراهن سرخابی ها یکی است باید فکر این روزها را هم می کرد.  قرمزها عدد 6 را به این شماره بفرستید و عدد 4 را استقلالی به این شماره. این یعنی اسپانسر در حال رسمیت بخشیدن به عدد 4 استقلالی ها بود که قرمزها عقیده داشتند این سندست تاریخی ندارد و اصولا در هیچ کجای جهان کسی تعداد برد را ملاک نمی داند. حالا چه متناوب باشد چه نباشد.

اما تا قبل از داربی هشتاد و دوم کسی به این موضوع کار نداشت و بنگاه های اقتصادی در حال "سود بری" خود و استفاده از احساسات هواداران و کری خوانی آنان بودند. استقلالی ها هم از اینکه چهار برای آنهاست رضایت کامل را داشتند. اما شامگاه روز جمعه بیست و هفتم فروردین سال 1395 ناگهان ورق برگشت. روزی که خیلی از هواداران پرسپولیس انتظارش را می کشیدند. زدن 4 گل به رقیب سنتی. رقیبی که عدد 4 را برای خود می دانست. اما حالا 4 نماد یک داربی خاص است. داربی ای که قرمزها در آن بعد از چندین دهه مجددا 4 گل وارد دروازه استقلال کردند.
حالا هیچ استقلالی ای علاقه ای به جمع کردن شصت دستش و نشان دادن عدد 4 ندارد چرا که فعلا این عدد یادآور آخرین داربی است و به صلاح نیست آبی ها با نشان دانش داغ دل خود را تازه کنند. اما این همان چیزی است که اسپانسر مشترک سرخابی ها از آن می ترسید.به گفته یکی از مسئولان این بنگاه اقتصادی،در چند روز اخیر آمار فرستادن عدد 4 یا 44 به شدت کاهش یافته است و خیلی ها هم انصراف دادند. این یعنی پائین آمدن سود. از این رو مسئولان اسپانسر بلافلاصله مدیرعامل یا همان سرپرست پرسپولیس را فراخواندند و از او خواستند که به بازیکنان قرمز بگوید کاری به عدد 4 نداشته باشند. وقتی طاهری در جشن تولدش این حرف را به بازیکنان زد آنها خشکشان زده بود! یکی از بازیکنان قدیمی با دلخوری گفت: اگر ما الان بی خیال 4 شویم دو روز بعد مجددا همین استقلالی ها مجددا عدد 4 را به هواداران ما نشان می دهند و انگار نه انگار که بازیکنان پرسپولیس توانستند یک رکورد تاریخی چهل ساله را بشکنند. کاری که بازیکنان دهه شصت هم از انجامش عاجز بودند. اما طاهری که نمی توانست اصل داستان را لو بدهد پای مسائل احساسی و انسانی را وسط کشید و مطرح کرد ما چهار بازی سرنوشت ساز داریم و درست نیست حریف را اینگونه تحریک کنیم. با این وجود بازیکنان از خواسته طاهری گله مند بودند.
از سوی دیگر اسپانسر باشگاه از مصاحبه بازیکنان پرسپولیس با سایر سایت ها و خبرگزاری ها شاکی است و می گوید این کار خلاف قرارداد است و بازیکنان فقط باید با سایت باشگاه و سایت رسمی اسپانسرمصاحبه کنند. البته بعد از این گله بازیکنان قدیمی تر پرسپولیس پاسخ دندان شکنی به این خواسته دادند و گفتند ما هر وقت دلمان بخواهد با هر کجا که صلاح بدانیم حرف می زنیم و چنین قراردادی را قبول نداریم.حالا باید دید اسپانسر مشترک هر دو باشگاه با شل کردن سر کیسه می تواند خواسته هایش را اجرا کند با مجبور است با روش دیگری حرفش را پیش ببرد.