تبیان، دستیار زندگی
دبیرآموزشی کمیته ارولوژیست های جوان گفت:بررسی ها نشان می دهد سن ابتلا به بیماری های منتقله از راه جنسی مانند ایدز در کشور ما کاهش یافته است .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افزایش شش برابری ایدز در زنان ایرانی

دبیرآموزشی کمیته ارولوژیست های جوان گفت:بررسی ها نشان می دهد سن ابتلا به بیماری های منتقله از راه جنسی مانند ایدز در کشور ما کاهش یافته است.

بخش اجتماعی تبیان
ایدز در زنان ایرانی

دکتر رضا ساری مطلق ضمن اعلام این خبر افزود: طبق آمارهای مرکز ملی مبارزه با ایدز، از سال 1365 تا قبل از سال 1394حدود 5درصد خانم ها به ایدز مبتلا بودند. اما طبق آمارهای این مرکزدر سال گذشته این آمار به 30درصد رسید.

وی با اشاره به شیوع بیماری ایدز در خانم ها خاطرنشان کرد:بررسی ها نشان می دهد اکثر ابتلای خانم ها به ایدز از طریق رفتارهای پرخطرجنسی بوده است.

ساری مطلق ادامه داد: ما شاهدیم که بسیاری از بیماران با انواع عفونت های جنسی به ما مراجعه می کنند و از این که امکان دارد بیماری اشان باHIV و ایدز در ارتباط باشد نیز به طور کامل بی اطلاع اند.

جراح و متخصص کلیه ومجاری ادرار بیان کرد: نکته مهم این که اکثر بیماری های جنسی در خانم ها بی علامت است و امکان دارد مردان یا زنان فکر کنند که شریک جنسی شان سالم است در حالی که فرد مبتلا به بیماری می باشد. بنابراین رعایت اصول ایمنی در روابط جنسی بسیار مهم است.



منبع : فرهنگ نیوز