تبیان، دستیار زندگی
حرم شبكه چهار سیما ویژه برنامه‌های این شبكه در ماه محرم را اعلام كرد. راهی به سوی کعبه به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شبكه چهار سیما،تئاتر تلویزیونی «راهی به سوی كعبه» یكی از برنامه‌هایی است كه این شبكه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویژه برنامه‌های شبكه چهار سیما در ایام محرم

شبكه چهار سیما ویژه برنامه‌های این شبكه در ماه محرم را اعلام كرد.

راهی به سوی کعبه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شبكه چهار سیما،تئاتر تلویزیونی «راهی به سوی كعبه» یكی از برنامه‌هایی است كه این شبكه برای پخش در ماه محرم تهیه كرده است.این تله تئاتر محصول گروه ادب و هنر است و در 4 قسمت 45 دقیقه‌ای پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان این تله تئاتر آمده است:

« هلن پیرزنی است كه در دل آفریقا زندگی می‌كند، اهالی روستا همگی مسیحی هستند، اما مومن به دین اسلام است. او خانه كعبه را ساخته است و پیرامون آن 12 مجسمه كوچك گذاشته كه در حال طواف هستند، اهالی روستا نمی‌توانند عقاید پیرزن را درك كنند، بنابراین او را از روستا طرد می‌كنند. »

در این تله تئاتر كه به كارگردانی تاجبخش فنائیان ساخته شده است بازیگرانی چون:ثریا قاسمی، شهره سلطانی و هرمز هدایت بازی می كنند.تهیه‌كننده این تله تئاتر احمد آسوده است.

سینما چهار

برنامه «سینما چهار» در ایام سوگواری محرم فیلم‌های بی‌پایان، یونایتد 93، نان و گلهای سرخ و تس را به تهیه كنندگی سید احمد پایداری پخش خواهد كرد.

سخنرانی

كاری از مؤسسه فرهنگی _ هنری اسراء شامل سخنرانی‌های آیت‌الله جوادی آملی پیرامون واقعه عاشورا، عبرت‌های عاشورا و ... در 10 قسمت كه محصول گروه فرهنگ و اندیشه است.

میراث حسینی

این برنامه كاری از گروه فرهنگ و اندیشه دینی است كه در 10 قسمت 30 دقیقه‌ای با استفاده از تصاویر مرتبط با ایام عاشورا در رفتار شیعیان حسینی مانند برپایی حسینیه‌ها، عزاداری‌ها، نذورات، آئین‌های عاشورایی و ... این واقعه عظیم را مورد بررسی قرار می‌دهد.

«میراث حسینی» مباحثی مانند تاریخ عاشورا، شرح دعای عرفه، امر به معروف و نهی از منكر، اخلاق و عرفان در عاشورا را با حضور كارشناسانی چون آئینه وند، كربلایی، ساكت و استاد طیب را به تهیه‌كنندگی و كارگردانی امیر عباس كنی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

معرفت

برنامه معرفت كاری از گروه فرهنگ و اندیشه دینی شبكه چهار به تهیه‌كنندگی سید محسن مناجاتی است و در 4 قسمت از شب تاسوعا پخش خواهد شد. موضوعاتی چون مرگ و معنای زندگی، جهاد اصغر و جهاد اكبر، و شهادت امام سجاد (ع) و تحلیل رساله حقوق ایشان با حضور سعیدی مهر، فاطمی‌نیا و هادی صادقی در این برنامه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع : خبرگزاری فارس