تبیان، دستیار زندگی
معاون محتوایی تبیان گفت: یکی از اشکالاتی که تا کنون نتوانسته ایم در بحث محتوا موفق باشیم این است که هم اکنون هر یک از مجموعه ها به صورت مستقل از یکدیگر کار می کنند و این عملکرد جزیره ای به کار لطمه وارد می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خسروی:
حرکت های جزیره ای در تولید محتوا کار را به جایی نمی رساند

معاون محتوایی تبیان گفت: یکی از اشکالاتی که تا کنون نتوانسته ایم در بحث محتوا موفق باشیم این است که هم اکنون هر یک از مجموعه ها به صورت مستقل از یکدیگر کار می کنند و این عملکرد جزیره ای به کار لطمه وارد می کند.

هومن بهلولی- روابط عمومی

تولید محتوا

حسین خسروی، معاون محتوایی تبیان، با اشاره به ماندگاری محتوا در فضای مجازی، اظهار کرد: ما باید به سراغ بسترهای امن برویم تا مسائلی همچون فیلترینگ سبب نابودی و حذف محتوا نشود. البته تبیان از چنین الگوهای امنی برخوردار است و محتوای آن در بستری کاملا بومی تولید می شود، همان بستر بومی که مقام معظم رهبری امسال در پیام نوروزی شان بر آن تأکید داشتند.

وی افزود: اگر قصد داریم دیتاها و هر نوع محتوا ماندگار باشد باید بسترهای بومی را برای آن فراهم کنیم تا دیتاها در داخل کشور نگهداری شود. در این صورت دیگر نباید نگران فیلترینگ، مسدود شدن و تهدیدات دشمنان باشیم.

افزایش کیفیت محتوا

معاون محتوایی تبیان تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل ماندگاری محتوا در فضای مجازی می تواند افزایش کیفیت محتوا باشد یعنی هر اندازه کیفیت مطالب بالاتر باشد، حتی اگر در بسترهای ناامن، غیردائمی و مستمر قرار گیرد، قطعا این مطالب دست به دست توسط کاربران منتقل خواهد شد.

خسروی اظهار کرد: اتفاقات جدیدی در شورای عالی فضای مجازی در حال رخ دادن است و هم اکنون این شورا با عزمی جدی به فعالیت خود ادامه می دهد. همچنین مدیریت محتوا بحث جدیدی در کشور است و پیشگامان این عرصه فعالیت می کنند و تبیان هم در این زمینه کمک شایانی را به شورای عالی فضای مجازی در تولید محتوا می کند.

وی بیان کرد: یکی از اشکالاتی که تا کنون نتوانسته ایم در بحث محتوا موفق باشیم این است که هم اکنون هر یک از مجموعه ها به صورت مستقل از یکدیگر کار می کنند و این عملکرد جزیره ای لطمه وارد می کند اما می توان امیدوار بود که در یک برآیند کلی حرکت روبه رشدی را شاهد هستیم.

معاون محتوایی تبیان تصریح کرد: تبیان برای مدیریت امر محتوای فضای مجازی، کنسرسیوم محتوای ملی را راه اندازی کرده است که در این پروژه منابع دیجیتالی کشور جمع آوری می شود. این امر می تواند به ماندگاری محتوای بومی کمک بسیاری کند. البته در این زمینه راه طولانی را در پیش رو داریم اما حرکت مان رو به رشد است. همچنین هر یک از نهادهای عضو این کنسرسیوم به تأمین منابع می پردازند و هر یک از آن بخشی از منابع را تأمین می کنند برای مثال دستگاهی به تأمین منابع صوتی و دیگر دستگاهی به تأمین منابع تصویری می پردازد.

وی یادآور شد: امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ بتوانیم به لحاظ زیرساخت های بومی به دستاوردهای خوبی برسیم و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر فراهم کردن بسترهای بومی محقق کنیم. البته شورای عالی فضای مجازی به واسطه سیاست های مناسب می تواند به این آمید دست یابد.