تبیان، دستیار زندگی

6 نشانه اعتیاد به تلفن همراه

تصور کنید که در یک جمع دوستانه مشغول صحبت هستید و یا دور میز شام همراه با خانواده نشسته‌اید که یکدفعه فردی موبایل خود را به دست گرفته و مشغول کار با آن می‌شود. این کار قطعا به شما حس ناخوشایندی می‌دهد. اعتیاد به تلفن همراه یک اعتیاد کاملا واقعی است، درست مثل اعتیاد به الکل و مواد مخدر! پس بهتر است هر چه زودتر علائم آن را بشناسید و از آن دست بکشید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زینب حکیمی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نوموفوبیا، ترس از دست دادن تلفن همراه،

بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب، سراغ تلفن همراهم می‌روم

اعتیاد و جذب چیزی شدن رفتاری است که عمیقا تفکر و احساسات فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. با توجه به گزارشات، درصد بالایی از افراد بزرگسال هنگام خوابیدن در شب، گوشی همراه خود را بالای سرشان می‌گذارند.

اجازه ندهید پیام های شبکه‌های مجازی و سایر پیام‌ها ذهن‌تان را درگیر خود کند.

سعی کنید بعد از ساعت 8 شب دیگر از تلفن همراه تان استفاده نکنید.

وقتی حوصله‌ام سر می‌رود، از تلفن همراهم استفاده می‌کنم

هیجان و شادی قبل و بعد از استفاده از موبایل کمی طبیعی است، اما آیا شما نیز از آن دسته افراد هستید که هنگام دریافت پیام از شبکه‌های اجتماعی و غیره به وجد می‌آیید؟

بهتر است گوشی تان را برای مدت طولانی‌تری در سکوت و یا به قول معروف روی سایلنت بگذارید.

لازم نیست به یک باره و به طور کامل از موبایل‌تان دست بکشید، فقط کافیست هنگام رانندگی، کار، غذا خوردن، گفتگو با دیگران و خواب آن را از خودتان دور کنید

 

زمان خیلی زیادی را صرف کار با موبایل می‌کنم

صرف زمان زیاد برای کار با تلفن همراه هیجانات زیادی را به فرد می‌دهد و با این روند، میزان وابستگی  و ساعات استفاده از آن زیاد و زیادتر می‌شود، درست مانند افزایش دُز مواد الکلی و مخدر.

وقتی تلفن همراهم خارج از دسترس من است، آشفته می‌شوم

علائم دور ماندن از آنچه که به آن اعتیاد پیدا کرده ایم شامل استرس، اضطراب، تحریک پذیری، نومیدی و وحشت است. این علائم حتی گاهی در زمان کوتاه هم خودشان را نشان می دهند. درصد بالایی از بزرگسالان، ترسِ از دست دادن گوشی همراه خود را دارند.

دیگران از استفاده‌ی بیش از حد من شاکی‌اند

درگیری یا سایر افراد، یکی از چند نتیجه ی اعتیاد به تلفن همراه است. همسران، فرزندان و والدین زیادی از استفاده ی دائمی فرد از تلفن همراه شاکی‌اند و درگیری های زیادی به این دلیل رخ می‌دهد.

از دیگران بخواهید تا ساعات خاصی با شما تماس بگیرند و خود نیز سعی کنید استفاده بیش از حد از شبکه های مجازی و همچنین مکالمات طولانی مدت را ترک کنید.

به نظرم تلاش برای ترک اعتیاد به تلفن همراه کاری بی فایده است

باید برای ترک هر آنچه که به آن وابستگی شدید داریم، تمام فکر و قوای خود را به کار بگیریم و بدانیم که عمل ترک به مراتب سخت‌تر از وابستگی خواهد بود.

هر روز ساعات استفاده از تلفن همراه تان را کاهش دهید تا به آنچه که می خواهید برسید و از اعتیاد مبرا شوید.

لازم نیست به یک باره و به طور کامل از موبایل‌تان دست بکشید، فقط کافیست هنگام رانندگی، کار، غذا خوردن، گفتگو با دیگران و خواب آن را از خودتان دور کنید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.