تبیان، دستیار زندگی
بخش حوزه علمیه از تمامی خاطرات، مطایبات، نکات و مطالبی که به نمود هرچه بیشتر و بهتر فضای حوزه، اساتید، دروس، کتاب ها و منابع، علماء، سنت ها و روش ها و ... در فضاهای آموزشی-تهذیبی، تبلیغی و پژوهشی و ترسیم فضای مطلوب در تمامی جهات کمک کند، استقبال می کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صفحه اصلی جدید حوزه علمیه تبیان

حوزه علمیه

به یاری خدای متعال، بحمد الله، بالاخره پس از مدت‌ها تلاش کارگروه محتوایی- فنی طراحی صفحه حوزه علمیه پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان و طراحی گرافیکی و پیاده‌سازی توسط بخش فنی تبیان، این صفحه از امروز به عنوان صفحه اصلی بخش حوزه علمیه، جاگذاری شده و قابل مشاهده است.

ضمن اینکه از این پس از طریق زیر دامنه:

می‌توانید به صورت مستقیم به صفحه اصلی بخش حوزه علمیه وارد شوید.

در خصوص طراحی این صفحه و جانمایی اِلِمان‌های مختلف متنی و تصویری در آن، جلسات متعددی تشکیل و پس از بحث و بررسی فراوان، با هدف نمود مناسبی در حد توان و امکانات از حوزه علمیه به عنوان یک نهاد تاریخی در بستر زمان با یک جو غالب علمی-تهذیبی، برآیند نظر کارگروه به شکل حاضر جمع‌بندی و پیاده‌سازی شد. البته بخشی از کار که مربوط به طراحی زیرصفحه‌ها و برخی امکانات ویژه است، به‌تدریج طراحی و پیاده‌سازی خواهد شد. ان شاء الله.

در قسمت بالای این صفحه (سرآیند بخش حوزه علمیه/Header)، در کنار نماد طراحی شده موقت برای بخش حوزه علمیه، لینک‌هایی برای دسترسی مستقیم به برخی بخش‌های پرکاربرد دیده می‌شود. همچنین در سمت چپ، آیکن ذره‌بین دیده می‌شود که برای جستوجو در پایگاه قابل استفاده است.

صفحه جدید بخش حوزه علمیه

پس از این سرآیند (Header)، بخش فوقانی صفحه اختصاص به مطالب ویژه دارد که فارغ از گونه‌بندی محتوایی یا موضوع آن، در این قسمت در دو قالب قرار می‌گیرد.

صفحه جدید بخش حوزه علمیه

در قسمت بعدی، مطالبی که عمدتاً مرتبط با فضای علمی، آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه است، قرار گرفته است.

صفحه جدید بخش حوزه علمیه

در دو قسمت بعدی مطالبی که نمایانگر فضای عمل عالمانه و مخلصانه علما، فضلاء و طلاب است نمایش داده می‌شود. در پایان نیز مطالبی که جهت آشنایی با فضای عمومی حوزه و سنت‌های حوزوی است در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

صفحه جدید بخش حوزه علمیه

بدیهی است که هر آنچه که اکنون ماحصل آن در اختیار شما بزرگواران قرار گرفته است، خالی از نقص و اشکال نیست و از آنجا که نه این اولین تغییر در ساختار و نمود صفحه اصلی بخش حوزه علمیه نبوده و آخرینِ آن هم نخواهد بود، از همه طلاب، فضلاء، علماء و سایر بزرگوارانی که بذل توجه فرموده و این سطور را ملاحظه می‌کنند، تقاضا داریم که ما را از نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود بی‌بهره نگذارند تا ان شاء الله پس از بررسی و جمع‌بندی، در حد توانایی‌ها و امکانات‌مان در جهت اصلاح و بهبود وضعیت موجود گام برداریم.

در آخر از همه بزرگواران تقاضا داریم که از باب زکات علم خویش، ما و سایر مخاطبین را از نوشته‌های عالمانه و ترویجی خود بهره‌مند کنند و با ارسال مقالات علمی، خاطرات و نکات خود به آدرس رایانامه بخش حوزه:

به هرچه پربارتر شدن این بخش کمک نمایند. قطعاً تمامی مقالات ارسال شده پس از بررسی توسط سیستم نظارتی، در صورتی که قابل استفاده برای سایرین تشخیص داده شود، در این بخش با ذکر نام نویسنده منتشر خواهند شد. بخش حوزه علمیه از تمامی خاطرات، مطایبات، نکات و مطالبی که به نمود هرچه بیشتر و بهتر فضای حوزه علمیه، اساتید حوزه علمیه، دروس، کتاب‌ها و منابع، علماء، سنت‌ها و روش‌ها و ... در فضاهای آموزشی-تهذیبی، تبلیغی و پژوهشی و ترسیم فضای مطلوب در تمامی جهات کمک کند، استقبال کرده و دست تمامی بزرگواران را به‌گرمی می‌فشارد.

همچنین برای ارسال نظرات مفید خود، هم از طریق بخش نظرات ذیل هر مطلب و هم از طریق رایانامه معرفی شده فوق، می‌توانید استفاده نمایید.

و آخر دعوانا أن الحمد لله ربّ العالمین