تبیان، دستیار زندگی
محمود اسلامیان در مراسم رونمایی از كارتهای اعتباری خرید كالای ایرانی بازنشستگان گفت: این طرح بمنظور كمك به بازنشستگان كه روزی اساتید و معلم ما بوده اند و نیز استفاده از صنایع داخلی و ایجاد توازن در بازار به اجرا درآمده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چه تعداد از بازنشستگان تسهیلات خریدکالا می گیرند؟

محمود اسلامیان در مراسم رونمایی از كارتهای اعتباری خرید كالای ایرانی بازنشستگان گفت: این طرح بمنظور كمك به بازنشستگان كه روزی اساتید و معلم ما بوده اند و نیز استفاده از صنایع داخلی و ایجاد توازن در بازار به اجرا درآمده است.

بخش اقتصاد تبیان
کالای ایرانی



وی همچنین از مدیرعامل بانك صادرات كه در اجرای این طرح به صندوق بازنشستگی كمك زیادی كرده اند؛ قدردانی كرد.

مدیرعامل بانك صادرات نیز در مراسم رونمایی از كارتهای اعتباری خرید كالای ایرانی بازنشستگان گفت: سقف این وام طبق ضوابط از 20 تا 40 میلیون ریال و چهار برابر حقوق دریافتی بازنشستگانی است كه حقوق دریافتی آنها حداكثر 15 میلیون ریال است و باید 24 ماهه آن را بازپرداخت كنند.

اسماعیل لله گانی افزود: تاكنون 12 هزار بازنشسته در این طرح شركت كرده اند و از آن استقبال خوبی شده است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینكه بازنشستگانی كه حقوق خود را از بانك صادرات دریافت نمی كنند آیا می توانند از این طرح استفاده كنند یا نه گفت: این طرح شامل همه بازنشستگان سراسر كشور است و امكان هماهنگی با سایر بانكها نیز فراهم می شود و این دسته از افراد باید حقوق خود را به بانك صادرات انتقال دهند.

لله گانی در پاسخ به سئوال دیگری افزود: بازنشستگان می توانند با نام نویسی در سایت مربوطه بانك و بدون مراجعه حضوری برای دریافت این كارت اعتباری اقدام كنند.

مدیرعامل بانك صادرات تاكید كرد: بازنشستگان همچنین می توانند كالاهای مورد نظر خود را از فروشگاه های معرفی شده وزارت صنعت، معدن و تجارت خریداری كنند.

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینكه آیا كالاهای ایرانی با كیفیت درجه یك برای ارائه در این طرح درنظر گرفته شده یا نه و نیز آیا كالاهای ایرانی ارائه شده انتظارات خریداران را برآورده می كند، گفت: همه كالاهای ارائه شده با كیفیت هستند و محدودیتی در انتخاب كالا و كیفیت وجود ندارد.

لله گانی افزود: خریداران می توانند هر نوع كالاهای ایرانی كه مد نظر دارند را انتخاب و بدون محدودیت خریداری كنند.

طرح ارائه تسهیلات برای خرید كالای ایرانی به بازنشستگان كشوری از هفته گذشته با انعقاد قراردادی با بانك صادرات در كشور به اجرا درآمد و به گفته مدیراطلاع رسانی طرح كارت های اعتباری صندوق بازنشستگی، تا ساعت 23 روز گذشته(شنبه) بیش از 11 هزار و 88 بازنشسته كشوری برای بهره مندی از این طرح ثبت نام كردند.

در این طرح بیش از 1500 قلم كالا در پنج گروه نساجی و پوشاك، برق والكترونیك، لوازم خانكی، شیمیایی و سلولزی ومعدنی شامل چینی و شیشه ای كاشی وسرامیك به بازنشستگان متقاضی عرضه خواهد شد.

متقاضیان علاوه بر سایت صندوق بازنشستگی می توانند درخواست خود را در سایت بانك صادرات ثبت و از آن طریق اقدام كنند.

فهرست كالاها در سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت به نشانی http://www.mimt.gov.ir منتشر شده و متقاضیان می توانند با مشاهده آنها مطلع شوند.

تسهیلات خرید كالاهای ایرانی به بازنشستگان بصورت بن كارت و چهار برابر حقوق دریافتی حقوق ماهیانه بازنشستگان تا سقف 60 میلیون ریال با نرخ 12 درصد به بازنشستگان پرداخت خواهد شد و بازپرداخت آن 24 ماهه است.


منبع: فرهنگ نیوز
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .