تبیان، دستیار زندگی
آغاز برنامه «قرآن در هر خانه» در غازان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز برنامه «قرآن در هر خانه» در غازان

خبرگزاری

به ابتکار دانشگاه اسلامی غازان و دانشجویان این دانشگاه، برنامه منحصربفرد «قرآن در هر خانه» از هجدهم مارس سال جاری آغاز و تا پایان ماه می ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، به موجب طرح «قرآن در هر خانه» در غازان، خانه های مردمان علاقه‎مندان به کتاب آسمانی قرآن، میزبان خیر، برکت و آرامش آیه های آسمانی است؛ طرحی که به سبب آن قاریان کتاب وحی به منزل متقاضیان می‎روند و به رایگان برای آنها سوره‌های قرآن را تلاوت می‎کنند.

به ابتکار دانشگاه اسلامی غازان و دانشجویان این دانشگاه، برنامه منحصربفرد «قرآن در هر خانه» از هجدهم مارس سال جاری آغاز و تا پایان ماه می ادامه خواهد داشت.

به گفته مسئولین برگزاری برنامه، استقبال مخاطبین و علاقه مندان به اندازه‌ای است که تصمیم بر برگزاری دوره‌ای آن گرفته شده است. گفتنی است که اولین بار دو ماه پیش این برنامه با حضور داوطلبین در بیش از یکصد منطقه غازان پایتخت جمهوری تاتارستان در فدراسیون روسیه برگزار شد. دانشجویان و استادان دانشگاه اسلامی از روز ۱۸ مارس تا ۳۱ می به خانه کسانی می‌روند که علاقه مند به قرائت قرآن هستند.

هدف از برگزاری برنامه این است که به خانه علاقه‎مندان خیر، برکت و آرامش آورده شود. این برنامه هیچ هزینه‌ای به دنبال ندارد و دانشجویان و استادان بدون دریافت دستمزد به هر نقطه از شهر و حتی روستاهای حومه شهر می-روند تا قرائت درست قرآن را به مردم آموزش دهند.

افراد در این مدت فرصت دارند از دانشجویان دعوت کنند تا در خانه به آنها تلاوت قرآن و اذان را یاد بدهند. برای دعوت از دانشجویان کافی است از ساعت ۸ تا ۲۲ با یک شماره مشخص تماس گرفته و درخواست خود را اعلام کنند.

مسئولین برگزاری برنامه به مردم می‌گویند که ما خانه شما را با نور قرآن روشن کرده و فضای آن را با صدای قران آکنده می¬سازیم. برای شما اذان و سوره¬هایی از قرآن را تلاوت کرده و به سوالات شما درباره دین پاسخ می‌دهیم.

به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در مسکو ین برنامه اولین بار در دسامبر ۲۰۱۴ برگزار شد و اینبار چهارمین دور آن برگزار می¬شود.


خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .