تبیان، دستیار زندگی
هفته به هفته به روزهای پایانی لیگ پانزدهم نزدیک تر می شویم و تیم ها در تلاش هستند برای بالا بردن جام قهرمانی در پیچ های آخر قهرمانی گوی سبقت را دیگری بربایند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چهار گام سخت قهرمانی برای 5 مدعی

هفته به هفته به روزهای پایانی لیگ پانزدهم نزدیک تر می شویم و تیم ها در تلاش هستند برای بالا بردن جام قهرمانی در پیچ های آخر قهرمانی گوی سبقت را دیگری بربایند.

حسین محمدی - بخش ورزشی تبیان
فوتبال

پانزدهمین دوره لیگ برتر باشگاه های کشور در حالی به روزهای حساس خود نزدیک می شود که خیلی ها از برنده دربی به عنوان قهرمان لیگ یاد می کنند اما بدون تردید 4 بازی باقیمانده نقش کلیدی را در تعیین قهرمان دارد.
با تساوی مدعیان تا پیش از دربی و پیروزی شاگردان برانكو در نبرد سرخابی ها، پرسپولیس به صدر جدول رفت تا معادلات قهرمانی پیچیده شود.
گرچه خیلی ها از برنده دربی به عنوان قهرمان لیگ یاد می كنند اما بدون تردید 4 بازی باقیمانده نقش كلیدی را در تعیین قهرمان دارد كمااینكه برانكو هم گفت كه چنانچه قهرمان نشویم، پیروزی در دربی اهمیتی ندارد. هم اكنون 5 تیم پرسپولیس، استقلال خوزستان، استقلال تهران، تراكتورسازی و نفت تهران شانس های اصلی قهرمانی لیگ هستند.

پرسپولیس و 4 حریف متفاوت

متفاوت ترین حریف ها بین مدعیان متعلق به پرسپولیس است. این بدان معنا نیست كه حریفانی آسان و دشوار انتظار این تیم را می كشند بلكه تنوع آنها در جدول این گونه است. پرسپولیس در هفته بیست وهفتم مهمان استقلال اهواز است و باید بدون طارمی با قعرنشین لیگ مصاف كند. پرسپولیس فریب تیمی كه سپاهان و استقلال تهران را متوقف كرده، نخواهد خورد. شاید بازی با نفت تهران تكلیف این تیم را روشن كند. اگر سرخپوشان از پس تیم اوج گرفته منصوریان بربیایند، با خیال راحت به دو مصاف با گسترش فولاد در تبریز و راه آهن یزدان در تهران خواهند رفت و با یك پیروزی در این دو دیدار هم به قهرمانی می رسند.
البته باید منتظر ماند و دید سرخپوشان پس از دربی در جدال سخت شان در اهواز چه نتیجه ای خواهند گرفت و آیا می توانند روند پیروزی های پیاپی خود را دنبال کنند یا خیر ؟

یحیی برای پرسپولیس مقابل ویسی

استقلال خوزستان تا همین جا قهرمان لیگ است. تیم بی ادعای ویسی البته شانس كمی برای بالای سر بردن جام قهرمانی ندارد. آنها اگر از بازی دشوار این هفته مقابل گسترش فولاد در تبریز سربلند بیرون بیایند، در مصاف خانگی با راه آهن یزدان فانوس به دست شرایط بهتری خواهند داشت و آن وقت در دو دیدار پایانی با پدیده در مشهد و ذوب آهن در اهواز حتی با یك پیروزی هم شانس بالایی برای قهرمانی دارند. البته اگر كار این تیم به هفته آخر و دوئل با گل محمدی برسد، یحیی همه كار برای قهرمانی پرسپولیس می كند.

4 هفته كلیدی پیش روی مظلومی

استقلال كه در هفته های اخیر ضعیف ترین نتایج را بین مدعیان گرفته، 4 دیدار بسیار كلیدی پیش رو دارد. هر چند سه تای آنها در تهران است اما حریفان آسانی نیستند. مظلومی باید ابتدا روحیه تیمش را بازگرداند و سپس از فولاد پذیرایی كند. فولادی كه حریفی آسان برای استقلال نیست. دو مصاف با سایپا و تراكتورسازی در تهران بسیار كلیدی است به خصوص بازی با قلعه نویی در آزادی، اما اگر كار به هفته آخر بكشد استقلال در قم با تیم دایی مصافی بسیار دشوار دارد.
استقلال در 10 هفته اخیر تنها موفق به 2 پیروزی در دیدارهای خود شده است و اگر بخواهد به همین طریق امتیاز کسب کند باید قید کسب سهمیه آسیا از لیگ برتر را هم بزند.

تراكتور و شانس اندك قهرمانی

تراكتوری كه تا میانه های فصل در میانه جدول بود، حالا خودش را به جمع مدعیان رسانده و 3 امتیاز با استقلال و 6 امتیاز با پرسپولیس فاصله دارد. آنها روی كاغذ شانس قهرمانی دارند به شرطی كه هر 4 بازی خود را ببرند. كلیدی ترین بازی با استقلال است كه شاید جنگ سهمیه هم باشد. سه بازی دیگر تراكتور با سه تیم پایین جدولی یعنی سیاه جامگان، ملوان و استقلال اهواز است كه چون دوتای آنها در تبریز است، شانس تراكتور را برای رده های بهتر از چهارمی بالا می برد.

نفت امیدوار

تیمی كه با بحران شدید مالی روبه روست، هفته های آخر بازی های كلیدی دارد. نفت میزبان سپاهان و فولاد است كه دو بازی دشوار پیش روی منصوریان خواهد بود. آنها با پرسپولیس در تهران حساس ترین بازی خود را برگزار می كنند و اگر در این سه بازی نتایج خوبی بگیرند، جدال آنها با سایپا در هفته آخر تشریفاتی نخواهد بود. نفت تمامی 4 دیدار باقیمانده اش را در تهران بازی خواهد كرد.