تبیان، دستیار زندگی
هفته ی گذشته در بخش تغذیه به مواردی چون خواص کیوی و برگ مو، نقش آب در کاهش وزن و دلایل عطش همیشگی، نقش هورمون ها در افزایش وزن و مشکلات خانم ها، این که چه مواد غذایی را فریز نکنیم، اینفوگرافی دندانی و بالاخره این که چرا باید از کبدمان سم زدایی کنیم پرداخت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سلامتی دندان ها و کاهش وزن؛ هورمون ها و کیوی

هفته ی گذشته در بخش تغذیه به مواردی چون خواص کیوی و برگ مو، نقش آب در کاهش وزن و دلایل عطش همیشگی، نقش هورمون ها در افزایش وزن و مشکلات خانم ها، این که چه مواد غذایی را فریز نکنیم، اینفوگرافی دندانی و بالاخره این که چرا باید از کبدمان سم زدایی کنیم پرداختیم؛ توضیحات کامل را در ادامه ببینید.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان
مطالب هفته گذشته بخش تغذیه

7 دلیل برای سم زدایی از کبد
در زندگی روزانه، عوامل بسیاری وجود دارند که ممکن است سلامتی کبد ما را به نحوی تحت تأثیر قرار دهند. از میان آن ها می توان به نوع تغذیه و آلودگی هوا اشاره کرد. بنابراین به نفع خود شماست که این عضو گرانبها را مرتباً پاکسازی کنید.

این مواد غذایی را فریز نکنید
در عمل هر ماده ی غذایی می تواند فریز و یا منجمد شود؛ اما در واقعیت همه ی مواد غذایی به دلیل بافت و ترکیبی که دارند خوب یخ نمی زنند. غذاهایی که نمی توانید یخ زدایی کنید و بعد بخورید را فریز نکنید. در ادامه لیستی از غذاهایی که به خوبی فریز نمی شوند، آورده شده است.

آب چه کمکی به کاهش وزن می کند؟
در تحقیقی که انجام شد، معلوم گردید زنانی که 15 فنجان در روز آب نوشیده بودند بدون ایجاد تغییر خاصی در شیوه زندگی یا میزان فعالیت بدنی شان، کاهش وزن چشمگیری داشته اند. هر چند، بیشتر کارشناسان در مورد تأثیرات آب در کاهش وزن نظرات گوناگونی دارند اما تردیدی وجود ندارد که آب رسانی مناسب به بدن مفید است. در این مطلب، دلایلی را که مصرف آب منجر به کاهش وزن سالم می شود برایتان می گوییم.

10 فایده ی اعجاب انگیز کیوی
کیوی میوه کوچکی است به رنگ خرمایی که کرک های ریزی روی پوست آن قرار دارد و رنگ سبز بافت داخلی آن نیز بسیار زیباست. منشأ کیوی از دره ای واقع در کشور چین است، بعدها این میوه به کشور زلاندنو صادر شد به طوری که هم اکنون این کشور سهم عمده ای در تولید جهانی کیوی دارد. کیوی، میوه ای بسیار خوشمزه و طعمی شبیه به طعم موز، انگور و آناناس دارد. در این مقاله به ذکر فواید این میوه می پردازیم.

اگر پوست زیبا می خواهید، از این ها بخورید
آیا دوست دارید پوستی زیبا و سالم و شفاف داشته باشید بدون این که سراغ محصولات زیبایی و آرایشی و درمان های گران قیمت بروید؟ خبر خوب این که یک رژیم غذایی سالم که سرشار از مواد مغذی مفید است می تواند به پوست شما درخششی طبیعی و ذاتی بدهد. ضمناً خوردنی هایی که پوستتان را زیبا و انعطاف پذیر می کنند، فواید دیگری هم برای بدن شما دارند مانند پیشگیری از فشارخون بالا، پیشگیری از سرطان و بیماری قلبی و همچنین بهبود عملکرد ادراک و شناخت.

مروری بر خواص برگ انگور
برگ انگور یا همان برگ مو دارای خواصی است که می توان از آن در این روزهای سال بهره برد. از این سبزی، هم می توان به صورت خام و هم به صورت پخته در غذاها استفاده کرد.

توضیحاتی در مورد رژیم سه روزه کره بادام زمینی
سی دقیقا نمی داند این رژیم توسط چه کسی و چطور ارائه داده شد. اما به هر صورت، بعضی از کارشناسان عقیده دارند رژیم سه روزه کره بادام زمینی، ترکیبی از رژیم کره بادام زمینی و روزه سه روزه می باشد. این برنامه ها روی مصرف کره بادام زمینی با هدف کاهش وزن سریع تر متمرکز هستند. البته ما توصیه می کنیم قبل از انتخاب این برنامه رژیمی ابتدا با پزشکتان مشورت کنید. این رژیم سه روزه ممکن است به شما کمک کند دست کم دو و نیم کیلو کم کنید.

تنظیم هورمون های زنانه با این 5 ماده ی طبیعی
یاه مریم گلی، انجیر، گل همیشه بهار، گیاه ماکا و مخمر آبجو از موادی هستند که برای تنظیم هورمون ها مناسب اند. طریقه ی مصرف هر کدام در ادامه آمده است؛ با هم ببینیم...

عطش دائمی و ریشه های آن
اگر احساس عطش و میل دائمی به نوشیدن مایعات امانتان را بریده است، به طوری که دیگر توانی برای غلبه بر این حالت خویش ندارید، حواستان باشد که حتماً پای مشکلی در میان است. این حالت شما نمی تواند ناشی از یک تشنگی ساده باشد و ممکن است زنگ خطری برای بروز یک بیماری جدی محسوب شود.

اینفوگرافی بهترین و بدترین غذاها برای دندان
بارها در همین بخش تغذیه ی خودمان از ارتباط مواد غذایی مختلف با سلامت دهان و دندان مطالبی را آورده ایم؛ این بار خلاصه ای از آن را به شکل این اینفوگرافی برایتان آماده کرده ایم؛ با هم ببینیم...

9 هورمون کنترل کننده وزن و مدیریت آن ها (2)
در قسمت اول این مطلب با عنوان "٩ هورمون کنترل کننده وزن و مدیریت آن ها (1)" به بررسی نقش هورمون های انسولین، لپتین و گرلین بر روی وزن پرداختیم؛ حالا ادامه ی مطلب...


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.