تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نامه ای به امضای سه وزیر برای موضوع رأی کنکوری دیوان عدالت اداری به رئیس قوه قضائیه ارائه شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامه ۳ وزیر به رئیس قوه قضائیه درباره کنکور

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نامه ای به امضای سه وزیر برای موضوع رأی کنکوری دیوان عدالت اداری به رئیس قوه قضائیه ارائه شده است.

بخش حقوق تبیان
خدایی

ابراهیم خدایی  افزود: شورای سنجش و پذیرش دانشجو با حضور اعضا تشکیل جلسه داد و معاونان حقوقی سه وزارتخانه علوم، آموزش و پرورش و بهداشت نیز حضور داشتند.

وی گفت: شورای سنجش و پذیرش در جهت اجرای رأی کنکوری دیوان عدالت اداری که به موضوع حذف تأثیر «قطعی» سوابق تحصیلی در کنکور اختصاص داشت، سه مصوبه تصویب کرد. خدایی افزود: شورا، وزارت آموزش و پرورش را موظف کرده است نمره سه سال آخر متوسطه را که به صورت نهایی و کشوری و مطابق با قانون سنجش و پذیرش است به سازمان سنجش ارسال کند.

وی افزود: مصوبه دوم این بود با توجه به اینکه کنکور سراسری خیلی مهم است و هر گونه تغییر باعث اختلال در برنامه ریزی دانش آموزان آتی و اعتراض دانش آموزانی که قبلاً وارد دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی شده اند می شود، مشکلات و تبعات اجتماعی زیادی در پی دارد.

رئیس سازمان سنجش گفت: شورا مصوب کرد که سه وزیر آموزش و پرورش، علوم و بهداشت یک رایزنی با رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس و رئیس دیوان عدالت اداری داشته باشند تا بتوانیم نحوه اجرای این مصوبه دیوان را روشن تر پیش ببریم. وی گفت: ما پیش از این پیگیری کرده بودیم و با توجه به اینکه طرح دو فوریتی درباره این استفساریه که به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شده، به دلیل بحث بودجه عقب افتاده بود یک پیگیری دیگر هم انجام شد و مشخص شد هم رئیس مجلس و هم نایب رئیس مجلس دستور پیگیری آن طرح دوفوریتی را داده اند. اگر این موضوع در مجلس مطرح شود ممکن است مسیر راحت تر شود.

خدایی یادآور شد: به دلیل اینکه بحث اجرای این موضوع تبعات خاص خودش را دارد شورا تعیین میزان و نحوه تأثیر سوابق تحصیلی را به جلسه آتی و بعد از روشن شدن این رایزنی ها موکول کرد تا با مشورت و فکر بیشتر تصمیم گیری صورت بگیرد.


منبع:  تابناک

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .