تبیان، دستیار زندگی
سازمان دارالقرآن در ایام اعتکاف به اصلاح قرائت نماز می پردازد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سازمان دارالقرآن در ایام اعتکاف به اصلاح قرائت نماز می‌پردازد

نماز

به گزارش تبیان یوسف افراش، معاون ارتباطات سازمان دارالقرآن کریم در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سازمان دارالقرآن برای دومین سال طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» را به منظور استفاده مناسب از فضای معنوی ایام اعتکاف اجرا خواهیم کرد و امیدواریم که بتوانیم آن با نور قرآن عطراگین کنیم.

افراش عنوان کرد: ما سال گذشته این طرح را در بیش از یک هزار مسجد اجرایی کردیم و هماهنگی های لازم را در جهت ساماندهی نیروهای قرآنی و برنامه‌ریزی برای عملیاتی ساختن این مراسم انجام دادیم.

وی خاطر نشان کرد: تعدادی از نیروهای قرآنی در مساجد  معتکف هستند و ما با شناسایی آنها از این فرصت و ظرفیت به وجود آمده برای آموزش معتکفین بهره خواهیم برد.

معاون ارتباطات سازمان دارالقرآن در رابطه با محور اصلی برنامه‌های دارالقرآن در اعتکاف گفت: فعالیت‌های قرآنی پیش ‌ینی شده چهار محور دارد که مهمترین محور، بحث اصلاح قرائت نماز است، بنابراین فرصت مناسبی است تا معتکفین در مسجد قرائت نماز خود را اصلاح کنند.

وی افزود: بحث بعدی و محور دوم قرائت اذان و قرآن به صورت زنده است که سازمان دارالقرآن در نظر دارد در این سه روز به جای پخش اذان و قرآن از رادیو وتلویزیون، آن را به صورت زنده توسط اساتید و معلمان قرآن در کشور اجرا کند.

افراش در خصوص برنامه سوم دارالقرآن تصریح کرد: در این مراسم به طور معمول قرائت قرآن به صورت انفرادی انجام می‌شود اما سازمان دارالقرآن قصد دارد سازمان یافته‌تر به این مقوله بپردازد تا اگر در قرائت اشکالی وجود دارد رفع شده و همه در ختم قرآن مشارکت کنند.

وی در زمینه اعتبارات این طرح گفت: ما برای این مراسم هزینه‌ای را پیش بینی کرده‌ایم که  برای اجرای آن 50 درصد را به صورت متمرکز خود سازمان دارالقرآن متقبل می‌شود و 50 در صد هم از اعتبارات استانی تامین خواهدکرد.

معاون ارتباطات سازمان دارالقرآن در پایان بیان کرد: سازمان دارالقرآن هرساله به امر تربیت مدرس و مربی قرآن در سطح کشور می پردازد و هم اکنون در اقصا نقاط کشور افرادی هستند که از ما گواهی نامه مربی گری گرفته و می‌توانند در این امر مارا یاری دهند.




انتهایی پیام/


خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .