تبیان، دستیار زندگی
پنجمین دوره جشنواره مطالعات قرآنی دانشجویان برگزار می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پنجمین دوره جشنواره مطالعات قرآنی دانشجویان برگزار می شود

قرآن

پنجمین جشنواره مطالعات قرآنی دانشجویان با محوریت خانواده قرآنی با در نظر گرفتن اهمیت خانواده در اسلام ضرورت توجه دانشجویان با شاخص‌های یک خانواده قرآنی و اسلامی برگزار می شود.

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، پنجمین دوره جشنواره مطالعات قرآنی دانشجویان، با محوریت خانواده قرآنی با در نظر گرفتن اهمیت خانواده در اسلام، ضرورت توجه دانشجویان با شاخص‌های یک خانواده قرآنی و اسلامی و ضرورت توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی برگزار می شود.

محوریت این دوره از جشنواره، کتاب «کلمه طیبه» است که شامل مجموعه‌ای از بیانات، دیدگاه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری، پیرامون خانواده قرآنی است و سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور متولی تدوین این اثر بوده است؛ واژه «کلمه طیبه» نیز از بیانات مقام معظم رهبری برگرفته شده است و ایشان از خانواده به عنوان کلمه طیبه یاد کرده‌اند.

پنجمین دوره جشنواره در بخش‌های مختلف مقاله نویسی، کتاب خوانی و نشست‌های علمی برگزار می‌شود؛ بخش مقاله‌نویسی جشنواره شامل سه محور، ماهیت و کارکردهای خانواده قرآنی در تمدن نوین اسلامی، تاثیرات تمدن‌های دیگر بر نقش، جایگاه و کارکردهای نظام خانواده و روابط بین سبک زندگی اسلامی، خانواده قرآنی و تمدن نوین اسلامی برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند مقالاتشان را در این موضوعات به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند؛ مسابقه کتاب خوانی بخش دیگر جشنواره است که با محوریت کتاب کلمه طیبه برگزار می‌شود.

اختتامیه این جشنواره مهرماه سالجاری برگزار می‌شود و بنابراین علاقمندان تا یکم مهر فرصت شرکت در بخش اینترنتی مسابقه کتابخوانی را خواهند دارند؛ بخش حضوری مسابقه کتاب‌خوانی نیز ۳۱ شهریور در سراسر کشور برگزار می‌شود و علاقمندان در بخش مقاله نویسی تا پایان تیرماه می‌توانند چکیده مقالاتشان را ارسال نمایند و ۳۰ مرداد  نیز آخرین مهلت ارسال اصل مقالات در نظر گرفته شده است؛ دانشجویان و طلاب مخاطبان اصلی جشنواره‌اند و حضور در بخش مکاتبه‌ای مسابقه کتابخوانی نیز برای عموم آزاد خواهد بود.

دبیرخانه پنجمین جشنواره مطالعات قرآنی دانشجویان در سازمان جهاد دانشگاهی تهران تشکیل شده است و علاقمندان برای ثبت نام در جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۶۶۴۹۰۳۲۹ و ۶۶۴۹۰۳۳۰ تماس بگیرند.


خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .