تبیان، دستیار زندگی
انقلاب و منویات امام و رهبری اولویت تبلیغ در مسابقات قرآن است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انقلاب و منویات امام و رهبری اولویت تبلیغ در مسابقات قرآن است

قرآن

رئیس ستادعالی مسابقات قرآن با اشاره به ضرورت تبیین گفتمان انقلاب اسلامی گفت: در امر تبلیغ و اطلاع رسانی مسابقات بین المللی امسال باید اهداف انقلاب، بیانات امام خمینی(ره) و رهبری تأکید شود.

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست ستاد برگزاری این دوره مسابقات که پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه برگزار شد، با اشاره به اینکه در بحث تبلیغات و اطلاع رسانی مسابقات اولویت بندی صورت گیرد، اظهارداشت: براساس افکارسنجی صورت گرفته در دوره گذشته مسابقات بین المللی قرآن کریم، مجموعه اثرگذار و مهم در امر اطلاع رسانی و تبلیغ مسابقات، صداوسیماست که باید به این بخش اولویت داد و البته به بخش های دیگر هم توجه لازم صورت بگیرد.

وی ادامه داد : همچنین در زمینه تبلیغ باید به شبکه های برون مرزی صداو سیما، شبکه های مجازی و شبکه های اجتماعی توجه ویژه شود تا اخبار و رویدادهای مسابقات در خارج از کشور نیز منعکس شود.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه در امر تبلیغ و اطلاع رسانی مسابقات باید اهداف انقلاب اسلامی، بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و آیات قرآن مورد استفاده قرار گیرد، تصریح کرد : امام خمینی (ره) فرمودند؛ مقصد ما قرآن و اسلام است و درجایی دیگر فرمودند که اگر بخواهیم مردم به عزت، آسایش و راحتی برسند، راهی جز عمل به اسلام وجود ندارد.

*  حضور باراولی ها در مسابقات افزایش یابد

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه پیرامون دعوت و حضور مخاطبان در سالن برگزاری مسابقات هدف گذاری صورت گیرد، گفت : حضور بازدیدکنندگان باراولی هدف نهایی در مسابقات بین المللی و کشوری است که در سال گذشته حدود ۵ درصد بازدیدکنندگان باراولی بودند و در این دوره باید این میزان افزایش یابد.

وی اضافه کرد : آثار انقلاب اسلامی، سیره و سخن امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در نمایشگاه جانبی مسابقات به نمایش گذاشته شود تا ثمرات انقلاب در زوایای مختلف مسابقات مشهود باشد.

* برخی بی شرمانه استقلال کشور را زیر سوال می برند

حجت الاسلام محمدی گفت: برخی در کشور به دنیال آن هستند تا این موضوع را القا کنند که برای سیاست های کشور دو راه بیشتر وجود ندارد، یکی تحمل مشکلات و دیگری سازش با غرب و آمریکا که مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی ابتدای سال خود نیز به این موضع نادرست آنها اشاره کردند.

وی تاکید کرد: این در حالی است راه حل دیگری مبنی بر اعتقاد و اتکای به خود و ایستادگی در مقابل مشکلات به همراه برقراری ارتباط با دیگر کشور ها وجود دارد.

رئیس سازمان اوقاف  اضافه کرد : برخی از اساتید دانشگاه امروز در کلاس های خود می گویند برای آنکه مشکلات برطرف شود، باید بر طبق سیاست های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی غرب عمل کنیم و بی شرمانه استقلال این کشور را زیر سوال می برند و وظیفه ماست در قالب برگزاری مسابقات قرآن، براساس و متناسب با آیات این کتاب الهی در زمینه استکبار ستیزی، دفاع از مظلوم و اتکا به توان خود به مخاطبان و بازدیدکنندگان اطلاع رسانی کنیم.

حجت الاسلام محمدی تجلیل از شهدای مدافع حرم در مسابقات بین المللی قرآن را مورد تاکید قرار داد و افزود : این عزیزان هم شهدای دفاع از حرم اهل بیت (ع) هستند و هم شهید راه دفاع از حریم جمهوری اسلامی هستند و باید از خانواده های آنان و همچنین خانواده های شهدای فاجعه منا در این مسابقات تجلیل و قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برنامه ریزی برای حضور مردم استانهای همجوار به همراه مسئولان این استانها اعم از امام جمعه و استاندار در مسابقات قرآن صورت پذیرد، تصریح کرد : از استانداری تهران، شهرداری تهران، و سایر دستگاههای اجرایی که در زمینه اجرای این مسابقات تلاش و مشارکت دارند، قدردانی می کنم.

رئیس ستاد عالی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در پایان با اشاره به اینکه برنامه های قرآنی باید رنگ و بوی دینی و مذهبی خود را حفظ کند، افزود : از تجمل گرایی و اسراف در برگزاری مسابقات بین المللی قرآن پرهیز شود و سعی بر این باشد با بکار گیری نیروهای جوان و نخبه برای آینده مسابقات کادرسازی شود.


خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .