تبیان، دستیار زندگی
مسلمانان بزرگترین تمدن ها را به برکت قرآن به وجود آوردند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسلمانان بزرگترین تمدن‌ها را به برکت قرآن به وجود آوردند

قرآن

گزارش پیش رو رویدادهای دوره های هفتم تا نهم مسابقات بین المللی قرآن کریم را بازخوانی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، توسعه و ترویج فرهنگ غنی قرآن در سطح ایران وجهان اسلام و دنیا و معرفی اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به برنامه های قرآنی، افزایش تبادل فرهنگی در سایه قرآن در بین مسلمانان جهان وبه وجود آوردن زمینه وحدت ؛ همگرایی و بیداری امت اسلامی حول محور قرآن از اصلی ترین اهداف برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم است.

همچنین افزایش تبادل فرهنگی در سایه قرآن در بین مسلمانان جهان و به وجود آوردن زمینه وحدت، همگرایی و بیداری امت اسلامی حول محور قرآن از دیگر هداف برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است.

در ادامه نگاهی کوتاه به رویدادهای برگزاری دوره های هفتم تا نهم مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران می اندازیم و دوره های بعد نیز در گزارش های بعدی بازخوانی خواهد شد:

* دوره هفتم؛ میزبان ۲۰ کشور

هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم اسفند ۱۳۶۸ در حسینیه ارشاد تهران برگزار شد. در این دوره ۴۹ نفر از ۲۰ کشور جهان شرکت داشتند که پنج داور خارجی به همراه پنج داور ایرانی قضاوت این مسابقات را انجام می‌دادند.

برترین‌های رشته حفظ کل:

۱- نوری عواد العامری از عراق

۲- استاد بن عبدالرحیم از سریلانکا

۳- سعد الدین ساعت سلیمان از یوگسلاوی

برترین‌های رشته قرائت:

۱- محمد جواد پناهی از ایران

۲- شرافت علی از آمریکا

۳- احمد الصفار از عراق

* حضور قاریان و حافظان ۲۹ کشور در مسابقات بین المللی سال ۷۰

هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از ۱۳ تا ۱۷ بهمن ۱۳۷۰ در حسینیه ارشاد تهران برگزار شد. در این دوره ۴۹ نفر از ۲۹ کشور جهان شرکت کردند که شش داور خارجی به همراه هشت داور ایرانی قضاوت این مسابقات را عهده دار بودند.

نفرات برتر رشته حفظ کل:

۱- محمد کاظم بافتی گرامی از ایران

۲- احمد الدباغ از عراق

۳- طارق عبدالغنی دعوب از لیبی

برترین‌های رشته قرائت:

۱- سید حمید هروی از ایران

۲- صلاح احمد یاموت از لبنان

۳- شمس الدین از اندونزی

* برگزاری دوره نهم مسابقات با حضور ۳۲ قاری و حافظ قرآن

نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ۱ تا ۵ بهمن ۱۳۷۱ در حسینیه ارشاد تهران برگزار شد. در این دوره ۳۲ نفر از ۲۱ کشور جهان حضور داشتند که چهار داور خارجی به همراه پنج داور ایرانی این دوره از مسابقات را قضاوت کردند.

حائزین امتیاز در رشته حفظ کل:

۱- احمد الدباغ از عراق

۲- محمد کمال هواری از سوریه

۳-رضا عابدین زاده از ایران

حائزین امتیاز در رشته قرائت:

۱- مهدی قره شیخلو از ایران

۲-سید صداقت علی از پاکستان

۳-محمد انس قبانی از سوریه

مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای برگزار شد که گزیده‌ای از بیانات معظم له را می‌خوانید:شما ببینید مردم مسلمان صدر اسلام، مردمی که می‌شود گفت یک مردم ضعیف، ذلیل، توسری خور از همه چیز محروم بودند، قرآن این‌ها را به جایی رساند که سازنده تاریخ بشر شدند. به برکت قرآن، بزرگترین تمدن‌ها را مسلمین به وجود آورند. به برکت قرآن، علم را، فلسفه را، اخلاق را و همه دانش‌های بشری را تقریباً مسلمان‌ها پیش بردند. شما امروز اگر با قرآن آشنا باشید می‌توانید ماجرا را دنبال کنید و تجدید کنید. مسلمان‌ها اگر با قرآن انس بگیرند سیادت دنیا را در دست خواهند گرفت.


خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .