تبیان، دستیار زندگی
حافظ روشندل ایرانی رتبه نخست مسابقات بین المللی قرآن در اردن ویژه بانوان را کسب کرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حافظ روشندل ایرانی رتبه نخست مسابقات بین المللی قرآن در اردن ویژه بانوان را کسب کرد

مسابقه

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا، یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه بانوان از 21 تا 26 فروردین‌ به همت وزارت اوقاف و امور اسلامی و مقدسات اردن و با حضور نمایندگانی از 20 كشور اسلامی جهان از جمله ایران در رشته های حفظ كامل ، قرائت و تجوید در امان پایتخت اردن برگزار ‌شد.
امسال نیز همچون سال گذشته بنا به درخواست نماینده ایران و همراهی برخی دیگر از حافظان قرآن كریم، مسابقات به صورت ویژه و بدون حضور آقایان برگزار شد.
در این مسابقات خانم نور كه از روشندلان كشور بحرین است به مقام دوم رسید.
سما بابائی ، در مرحله نهائی سی‌ و‌هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن در رشته حفظ كل بانوان جمهوری اسلامی ایران، حائز رتبه ممتاز شده بود.

** تقدیر از حافظ روشندل ایران
مراسم تقدیر از سما بابائی كه به همراه مادر خود به اردن سفر كرده بود، پیش از بازگشت به كشور با حضور« مجتبی فردوسی پور» سفیر و همچنین اعضا و خانواده دیپلمات های سفارت جمهوری اسلامی ایران در اردن و در محل نمایندگی ایران در امان برگزار شد.
سفیر ایران در این مراسم با تبریك افتخار آفرینی شایسته نماینده ایران و حضور درخشان وی در این دور از مسابقات را مایه مباهات و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.
فردوسی پور در ادامه نقش آموزه های عالی قرآن در تقویت وحدت اسلامی و رشد و تعالی جوامع اسلامی را برشمرد و نقش دیپلماسی قرآنی را در همسویی فرهنگ ها و ملت های دنیای اسلام ستود.
سما بابائی نیز در سخنانی با بیان این كه یك ماه قبل از حضورش در مسابقات از طریق سازمان اوقاف و امور خیریه ایران مطلع شده بود، گفت كه با وجود برخوردار نبودن از تجربه مسابقات خارج از كشور توانستم از رقبای عرب و بینای خود پیشی بگیرم.
وی برتری خود را در شرایط دشوار مسابقات اردن، نتیجه الطاف الهی و قران كریم دانست و از همراهی، دلگرمی ها وتشویق اعضا و خانواده دیپلمات های نمایندگی ایران در امان تقدیر و تشكر كرد.
بابائی گفت: هنگامی كه اعلام شد كه پنج ئوال پرسیده خواهد شد بنده با توسل به پنج تن، هریك از سئوالات را به یكی از این بزرگان توسل كردم و براحتی پاسخ دادم.
خانم سما بابایی حافظ كل قرآن كریم و كارشناس ارشد علوم و قرآن و حدیث می باشد وحفظ قرآن كریم را از سن 8 سالگی با بهره گیری از قران بریل شروع كرده و ظرف مدت 4 سال به موفقیت كامل دست یافته است و تشویق خانواده به ویژه مادر خود را در كسب این موفقیت بسیار مهم می داند.
براساس این گزارش، مسابقات بین‌المللی قرآن در اردن ویژه آقایان نیز از پنجم تا یازدهم تیرماه سال جاری در این كشور برگزار خواهد شد و «محمود باباخان» قرار است به عنوان نماینده ایران در رشته حفظ 20 جزء در این رقابت‌ها شركت كند.
خاورم ** 1324


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .