تبیان، دستیار زندگی
ویژه برنامه های جشن بزرگ میلاد جوادالائمه (ع) در مشهدالرضا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویژه برنامه های جشن بزرگ میلاد جوادالائمه (ع) در مشهدالرضا

جشن

به گزارش تبیان به نقل از  ایرنا مهدی رجب پور روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این برنامه ها 29 و 30 فروردین، در شب و روز میلاد جواد الائمه (ع) با همكاری نهادهایی از جمله شهرداری، آستان قدس رضوی و اداره كل تبلیغات اسلامی برگزار می شود.
وی بیان كرد: ستادی به منظور برگزاری هر چه باشكوهتر جشن میلاد امام جواد (ع) با همكاری خیرین و مردم علاقه مند به اهل بیت (ع) در این كانون تشكیل و ویژه برنامه های شاد و معنوی طراحی و برنامه ریزی شده است.
وی اظهار كرد: از آنجا كه مشهد به عنوان شهر امام رضا (ع) باید محور برگزاری جشن بزرگ میلاد امام جواد (ع) باشد، حدود 30 مجموعه فرهنگی و تشكل مذهبی مرتبط با كانون جوادالائمه یا همنام آن حضرت، شناسایی و در قالب ستادی گردآوری شده اند تا برنامه ها را تدوین و اطلاع رسانی كنند.
دبیر ستاد مردمی جشن میلاد امام جواد (ع) با پیش بینی حضور پنج هزار نفر در ویژه برنامه شب میلاد امام جواد (ع) در مشهدالرضا گفت: كل هزینه های برگزاری این جشن به میزان 500 میلیون ریال توسط خیرین و مردم تامین شده است.
رجب پور در تشریح برنامه های جشن ویژه ایام میلاد امام جواد (ع) گفت: این برنامه شب میلاد آن بزرگوار پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا با امامت حجت الاسلام معادی، مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی در عرصه میدان شهدا آغاز می شود.
وی بیان كرد: توزیع شربت و شیرینی، مداحی و برگزاری برنامه های شاد و متنوع و تجلیل از 9 فرزند از خانواده های شهدای مدافع حرم كه نامشان جواد است، از جمله برنامه های شب میلاد در این مكان خواهد بود.
وی افزود: پس از توزیع سه هزار شاخه گل بین شركت كنندگان در این مراسم، آنان به سمت حرم مطهر رضوی حركت می كنند و شب میلاد را با گلباران كردن حرم مطهر حضرت رضا (ع) جشن می گیرند و ادامه برنامه ها با همكاری آستان قدس رضوی در رواق دارالهدایه حرم رضوی ادامه می یابد.
مدیر كانون فرهنگی و هنری جواد الائمه (ع) گفت: از سوی این كانون 300 نفر از خواهران در شهر یزد كه توان مالی یا جسمی آمدن به زیارت امام رضا (ع) را نداشتند، به مشهد مقدس وارد شدند و فردا شب مهمان امام رضا (ع) در جشن میلاد خواهند بود.
وی با اشاره به اهتمام یكی از شعب كانون جوادالائمه در استان كرمان به منظور فراهم كردن زمینه ازدواج آسان زوجین گفت: در شب میلاد امام جواد (ع) جشن ازدواج رسمی 22 زوج جوان از استان كرمان كه تاكنون موفق به زیارت حرم مطهر رضوی نشدند توسط این كانون برگزار می شود.
رجب پور اضافه كرد: هزینه های مربوط به پذیرایی و اسكان از مهمانان یزدی و كرمانی در شب میلاد امام جواد (ع) به طور كامل توسط این كانون تامین شده است.
وی بیان كرد: كانون جوادالائمه چهار شعبه در حاشیه شهر مشهد دارد و این شعب فردا شب 30 دستگاه اتوبوس را برای جابه جایی ساكنان این مناطق به منظور حضور در مراسم جشن میلاد جوادالائمه (ع) مستقر می كنند.
وی اضافه كرد: در شب میلاد امام جواد (ع)، از سوی این كانون نقاط مختلف سطح شهر مشهد آذین بندی و نورافشانی می شود و سربندهایی به نام امام جواد (ع) بین شركت كنندگان در مراسم جشن میلاد توزیع می شود.
مدیر كانون فرهنگی و هنری جواد الائمه (ع) گفت: امروز بعد از ظهر مرحله كتبی و نهایی مسابقه حفظ 40 حدیث از امام جواد (ع) با حضور یكهزار نفر در محل این كانون و شعب آن برگزار می شود.
وی افزود: مسابقه طبخ كیك تولد امام جواد (ع) فردا از ساعت پنج عصر در عرصه میدان شهدا برگزار می شود و بانوان می توانند كیك هایی كه به این مناسبت در خانه پخته اند را تحویل تیم خواهران كانون جواد الائمه دهند تا از سوی داوران مورد قضاوت قرار گیرد كه به سه نفر برتر جوایزی اهدا می شود.
7489/5132


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.